تاکنون اسناد مزایده زمین‌های اطراف CNG را ندیده‌ایم/ مناطقی مثل مهرآباد و ده‌شیخی که کنار شهر هستند باید در حریم شهر قرار گیرند

رئیس شورا فقط در صورت تصویب موضوع در شورای شهر، حق امضای این توافق را داشته است درحالیکه این موضوع در شورای شهر مطرح نشده است و بعید هم می دانم چنین موضعی توسط اکثریت شورا تصویب شود

سخنگوی شورای شهر میبد در بخش دوم گفتگوی خود که در وبگاه «میبد نگار» منتشر شده، به بیان مواضع خود درباره پرونده جنجالی زمین‌های اطراف CNG میبد پرداخت.

به گزارش “میبدما”، عزیزالله داورپور در ابتدا با بیان اینکه موضوع زمین های کنار سی ان جی برای اولین بار در شهریور ۹۳ مطرح شد، گفت: تا این لحظه این موضوع در شورای شهر میبد بررسی نشده و اعضای شورا هیچ چیز اضافه ای بر آنچه مردم شنیده اند نمی دانند و برای آنها هم مشخص نیست که مالک زمین ها کیست.

CAM00247

وی افزود: اگر این زمین ها متعلق به شهرداری نیست، اصلا نباید درآمدی هم از فروش آن به شهرداری برسد و اگر هم متعلق به شهرداری است نباید حتی از یک سانتیمتر آن گذشت.

رئیس سابق شورای شهر میبد با اشاره به اینکه روشن شدن وضعیت این زمین‌ها خواسته اکثریت اعضای شورا نیست، خاطرنشان ساخت: از اعضای شورا، من و آقایان اکبرزاده، دهقانی و اخیرا بهارستانی خواستاریم این پرونده روی میز شورا قرار گیرد اما این تعداد یک اقلیت در شورا هست.

وی درباره اسناد برگزاری مزایده قانونی زمین‌های مذکور نیز گفت: ماهیچ چیزی در این زمینه ندیدیم، بعضی می گویند مزایده برگزار شده و خیلی ها هم می گویند مزایده ای در کار نبوده است و از آنجا که هیچ اسنادی در شورا آورده نشده است نمی توانم موضعی داشته باشم.

داورپور در واکنش به اظهارات اخیر فرماندار میبد درباره این اراضی که گفته بود درآمد حاصل از این زمین ها خرج ورودی شهر خواهد شد، گفت: ضمن احترامی که برای فرماندار قائلم، با نظر ایشان مخالفم. نگرانی ایشان در مورد ورودی شهرستان قابل قابل تقدیر است. ولی بحثی به این مهمی که مبلغی چند میلیارد در میان است را باید بررسی کرد. یا زمین ها متعلق به شهرداری هست یا نیست. با انتشار اسناد و قانع کردن مردم باید موضوع حل شود. همچنین نمی توان شهرداری را مجبور کرد درآمد حاصل را در بخش خاصی هزینه کند.

وی امضای توافق‌نامه استانداری درباره این اراضی توسط رئیس شورای شهر را زیر سوال برد و افزود: رئیس شورا فقط در صورت تصویب موضوع در شورای شهر، حق امضای این توافق را داشته است درحالیکه این موضوع در شورای شهر مطرح نشده است و بعید هم می دانم چنین موضعی توسط اکثریت شورا تصویب شود؛ چرا که پاسخگویی چنین عملکردی به مردم ممکن نیست.

سخنگوی شورای شهر میبد با انتقاد از اظهارات اخیر شهردار میبد درباره خیانت دانستن تصویب گسترده حریم شهر، گفت: تصور اینکه مسئولین میبدی خواستار این باشند که ضربه ای به شهر بزنند برای من ممکن نیست.

وی افزود: البته گسترش بیش از حد حریم به بین دو کمربندی و در نتیجه افزایش قیمت زمین ها باعث فرار سرمایه گذاری از شهر می شود که واضح است که با چنین گسترشی مخالفیم اما از سوی دیگر زمین هایی که نزدیک به شهر هستند از آنجا که ساخت و ساز در آنها، منجر به هزینه های مانند ترافیک و … برای شهر است باید عوایدش نیز به شهر برسد.

وی گفت: نظر من این است که مناطقی مثل مهرآباد و ده شیخی که کنار شهر هستند باید در حریم شهر قرار گیرند. اما آوردن شهرک صنعتی در حریم شهر مشکل ساز است. البته اگر آن منطقه در حریم شهر نباشد عوارض کارخانجات به شهر تعلق نمی گیرد. این موضوع باید به کارشناسان سپرده شود.

رییس شورای شهرستان میبد درباره توافق شهرداری و بخشداری جهت واگذاری ۷۰ درصد از عواید ناشی از اراضی حریم شهر به شهرداری هم گفت:‌ فکر نمیکنم شورای شهر مصوبه ای برای چنین واگذاری ای داشته باشد. البته این موضوع چندین بار در شورا مطرح شده است که من مخالفت خود را با واگذاری صدور مجوز به بخشداری اعلام کرده ام.

وی خاطرنشان ساخت: جایی که قانون صراحت دارد که صدور مجوز در حریم شهر باید توسط شهرداری صورت بگیرد نمی توانیم با یک توافق آن را به بخشداری واگذار کنیم و کسانی که چنین توافقی را انجام می دهند متخلف هستند.

مطالب مرتبط: