در شورای شهر، هنوز نتوانسته‌ایم یک کار اثرگذار انجام دهیم/ به‌نظرم عملکرد شورای شهر میبد باعث نارضایتی آیت‌الله اعرافی شده است

رئیس سابق شورای شهر میبد گفت:‌ البته شاید این بی تأثیری شورا باعث شود که در دوره بعد، نامزد انتخابات شورا نشوم و اگر برآوردم این باشد که این شرایط موجود شورا در دور بعد هم ادامه خواهد داشت نامزد نخواهم شد

سخنگوی شورای شهر میبد در گفتگویی که اخیرا در وبگاه «میبد نگار» منتشر شده به بیان نکاتی درباره عملکرد شورای شهر میبد در دوره فعلی پرداخت.

به گزارش “میبدما”، عزیزالله داورپور در ابتدا با بیان اینکه قبلا فکر می‌کردم که شورا میتواند کارهای مهمی را در جامعه انجام دهد، گفت: وقتی آمدیم در مسیر کار، دیدم این ذهنیت در بعضی از همکاران شورا نیست و برداشت من این بود که این دوستان دچار روزمرگی شدند و قصدشان حضور چند ساعته در شورا و مراسم های شهر به عنوان عضو شورا است.

IMG_3214-Copy1

وی افزود: با توجه به عملکرد شورا شاید برداشتی در بین مردم ایجاد شده باشد که رای ما تاثیری بر مسائل شهر ندارد، اما من بارها در صحبت های خودم گفته ام رای مردم تعیین کننده میزان تخصص شوراست.

رئیس سابق شورای شهر میبد گفت:‌ البته شاید این بی تأثیری شورا باعث شود که در دوره بعد، نامزد انتخابات شورا نشوم و اگر برآوردم این باشد که این شرایط موجود شورا در دور بعد هم ادامه خواهد داشت نامزد نخواهم شد؛ چرا که در دو سالی که شورای جدید تشکیل شده است، هنوز نتوانسته ایم یک کار اثر گذار انجام بدهیم و سطح گفتگو های ما با شهرداری در مواردی تا آسفالت کردن فلان کوچه پایین آمده است.

وی خاطرنشان ساخت: به نظرم می رسد چینن عملکردی باعث نارضایتی آیت الله اعرافی از شورای شهر نیز هست.

داورپور بخشی از بی تاثیر بودن عملکرد شورای فعلی را مربوط به قطع شدن ارتباط موثر بین مردم و شورا پس از انتخاب شدن اعضا دانست و افزود: در صورتی که مواضع اعضای شورا و تحلیل آنها از سوی خبرنگاران به مردم منتقل شود ممکن است آنچه که نوعی حرکت باندی در شورا هست از بین برود.

وی گفت: این حرکت باندی منجر شده که رای گیری ها صرفا بر این اساس صورت بگیرد که آیا فرد خاصی مخالف است یا موافق و بقیه بدون توجیه و صرفا با تقلید رای می دهند.