جوابیه فرماندار سابق میبد به اظهارات اخیر نقیبی زاده

پس از درج گفتگوی “میبدما” با شهردار میبد و اظهارات و ادعاهای وی علیه مسئولین سابق شهرستان میبد از جمله فرماندار سابق میبد، محمد رضا رجایی با ارسال جوابیه ای نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و تصویب طرح جامع شهر میبد را مربوط به دوران قبل از خود دانست.

  • پس از درج گفتگوی “میبدما” با شهردار میبد و اظهارات و ادعاهای وی علیه مسئولین سابق شهرستان میبد از جمله فرماندار سابق میبد، محمد رضا رجایی با ارسال جوابیه ای نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و تصویب طرح جامع شهر میبد را مربوط به دوران قبل از خود دانست. متن کامل جوابیه وی به این شرح است:

بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم سایت میبدما

با سلام و تحیت

احتراماً به استحضار می‌رساند که در مصاحبه اخیر سایت شما با جناب نقیبی‌زاده شهردار محترم، مطالبی در خصوص طرح جامع شهر نقل گردید که به هیچ‌عنوان با واقعیت امر همخوانی ندارد.

ایشان اشاره نمودند که در زمان فرماندار و شورای شهر سابق با تصویب طرح جامع شهر، در خصوص حریم شهر بزرگترین خیانت به شهر صورت گرفته و به مردم ظلم شده است. متأسفانه به نظر می‌رسد نقل این مطالب ناشی از بی دقتی و عدم بررسی شهردار محترم نسبت به موضوع و کم توجهی ایشان به بار حقوقی کلمات می‌باشد. لذا اینجانب جهت تنویر افکار عمومی، توضیحاتی را خدمت مردم فهیم شهر میبد تقدیم می‌کنم:

اولاً محدوده خدمات شهری میبد قبلاً حدود ۳۲ کیلومتر مربع بوده است که حریم شهر باید ۳ الی ۵ برابر آن یعنی حدود ۹۰ الی ۱۵۰ کیلومتر مربع باشد. متأسفانه در گذشته بدون توجه به کار کارشناسی، کلیه زمین‌های داخل کمربند شرقی و غربی که قریب ۲۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد به عنوان حریم شهر به مجاری قانونی جهت تصویب اعلام شده است.

ما بعد از ابلاغ طرح جامع شهر و حریم اصلاح شده به شهرستان جهت اجراء، متوجه این اشتباه مسئولین مربوطه شدیم و از آن‌جا که حریم جدید شهر مشکلات عدیده‌ای را در راستای توسعه صنعت و کشاورزی و … در شهرستان به دنبال داشت، حقیر صحبت‌های زیادی با شهرداری و شورای محترم شهر داشتم تا نسبت به اصلاح حریم شهر اقدام نمایند. حتی در این راستا، رأساً اقدام به مکاتبه با استاندار محترم وقت جناب آقای فلا‌ح‌زاده نمودم. ایشان نیز درخواست ما را جهت اقدام به مدیرکل محترم راه و شهرسازی ارسال نمودند. در آنجا با اصل موضوع پیشنهادی به شرط آنکه به درخواست و تأیید شورای شهر صورت گیرد موافقت شد. لیکن، نظر به تأثیر مسئله یاد شده در افزایش درآمد شهرداری، همکاری لازم از سوی مبادی مربوطه صورت نگرفت.

پس از آن، موضوع را با امام جمعه فرزانه و نماینده فقید شهر در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته و نسبت به تبعات منفی حریم جدید شهر هشدار دادم که آن بزرگواران نیز موضوع را به شهرداری و شورای شهر گوشزد کردند. ضمناً معاون خویش، آقای مهندس فلاح را مأمور پیگیری این امر نمودم. ایشان با برگزاری جلسات زیاد و انجام چانه‌زنی‌های فراوان با اعضای محترم شورای شهر سابق نسبت به ترسیم و تصویب حریم اصلاح شده پیشنهادی اقدام نمود که به دلیل اهمیت موضوع، بنده نیز گاه در این جلسات حضور می‌یافتم و شاهد تلاش‌های فراوان ایشان بودم.

در نهایت پس از تصویب طرح پیشنهادی، ظاهراً مکاتبات لازم جهت اصلاح حریم شهر توسط شورای شهر به عنوان متولی این امر با استانداری صورت گرفته است. لیکن با تغییر مسئولین شهرستان پیگیری موضوع فعلاً متوقف گردیده که انتظار می‌رود در صورت صلاحدید مسئولین محترم، در مجاری قانونی دنبال شود تا در آینده همانند بنده، به اشتباه توسط مسئولین دیگر به ظلم و خیانت متهم نشوند.

و من الله التوفیق

محمد رضا رجائی

مطلب مرتبط: متاسفانه هم شورا و هم فرماندار قبلی در حق میبد ظلم کرده‌اند/ طرح جامع شهر میبد بزرگترین خیانت به شهر بود/ بهتر است حریم شهر را بخشداری‌ها اداره کنند