متاسفانه هم شورا و هم فرماندار قبلی در حق میبد ظلم کرده‌اند/ طرح جامع شهر میبد بزرگترین خیانت به شهر بود/ بهتر است حریم شهر را بخشداری‌ها اداره کنند

وی گفت: در واقع هم‌اینک بخشداری میبد دارد تقریبا مانند یک پیمانکار برای ما عمل می‌کند و ما با هر پیمانکار دیگری هم قرارداد ببندیم بیش از این(۷۰ درصد) سود نخواهیم کرد؛ البته در این حوزه‌ها درآمد چندانی هم وجود ندارد

شهردار میبد در بخش دوم از گفتگوی خود با “میبدما” درباره حرف و حدیث‌های فراوانی که پیرامون حریم شهر میبد طی ماههای اخیر مطرح شده و شهرداری میبد به‌ اهمال در پیگیری مالکیت این زمین‌ها متهم شده، توضیحاتی را ارئه کرد.

سید علی نقیبی زاده در ابتدا با انتقاد شدید از طرح جامعی که برای شهر میبد تصویب شده گفت: در طرح جامع میبد آمده‌اند و حوزه شهر میبد را گسترش داده‌اند و زمین برای کارهای بعدی باقی نگذاشته‌اند.

وی این طرح را بزرگترین خیانت به شهر دانست و افزود: متاسفانه هم شورای شهر قبلی و هم فرماندار سابق در حق میبد ظلم کرده‌اند و محدوده شهر میبد را بیش از آن قلمرویی که لازم است، گسترش داده‌اند.

شهردار میبد گفت: به نظر من بردن مساحت شهر میبد تا پل خورشید و یا تا نزدیک بفروئیه و اردکان، کار اشتباهی بوده و هیچ جای دنیا و هیچ جای استان چنین کاری نکرده‌اند که حوزه شهری را بر حوزه شهرستان منطبق کنند و این کار بسیار غیرکارشناسانه‌ای بوده است.

image309764

وی افزود: الان هم ما در مقابل یک کار انجام شده واقع شدیم در حالیکه ما خود شهر را هم نمی‌توانیم جمع و جور کنیم؛ به همین دلیل بهتر است حریم شهر را بخشداری‌ها جواب دهند و این در حوزه کار آنهاست.

شهردار میبد با اشاره به توافقی که با بخشداری میبد انجام شده گفت: طبق این توافق قرار شده بخشداری هر درآمدی از ناحیه این اراضی دارد ۷۰ درصدش را به شهرداری میبد بدهد و ۳۰ درصد مابقی آن را بخشداری در خدماتی که ارائه می‌دهند مصرف کند.

وی گفت: در واقع هم‌اینک بخشداری میبد دارد تقریبا مانند یک پیمانکار برای ما عمل می‌کند و ما با هر پیمانکار دیگری هم قرارداد ببندیم بیش از این(۷۰ درصد) سود نخواهیم کرد؛ البته در این حوزه‌ها درآمد چندانی هم وجود ندارد و اگر خودمان بخواهیم این حوزه‌ها را در اختیار بگیریم نه جای بایگانی داریم نه نیروی انسانی و نه توانش را.

نقیبی زاده افزود: به نظر من بهتر است که بخشداری این تکالیف را تحت نظارت شهرداری میبد انجام دهد و اگر بخواهیم کلا همه چیز را در دست بگیریم باید بالای ۳۰-۴۰-۵۰ درصد هزینه کنیم و نیرو اجرائیات بگذاریم.

مطلب مرتبط: