بالله والله اگر منافع شهر را دوست دارید به این مسائل خیلی نپردازید/ اگر دهیاری و بخشداری این کار را نمی‌کردند شاید یک زمین‌خوار این کار را انجام می‌داد

در نشست مسئولین شهرستان میبد با مردم فرماندار میبد در پاسخ به سوال یکی از حضار برای اولین بار درباره موضوع اراضی جنجالی اطراف CNG میبد سخنانی را مطرح کرد که نظر به اهمیت زیاد این اظهارات، متن کامل آن به مخاطبان ارجمند میبدما ارائه می‌شود.

  • در نشست مسئولین شهرستان میبد با مردم فرماندار میبد در پاسخ به سوال یکی از حضار برای اولین بار درباره موضوع اراضی جنجالی اطراف CNG میبد سخنانی را مطرح کرد که نظر به اهمیت زیاد این اظهارات، متن کامل آن به مخاطبان ارجمند میبدما ارائه می‌شود. جملات داخل کروشه برای تکمیل گفته‌های فرماندار محترم جهت فهم صحیح سخنان ایشان می‌باشد:

IMG_1618

چون باز هم بحث CNG مطرح شد من اینجا توضیح می‌دهم. ببینید پنج شش هزار متر زمینی بوده که تا آن نقطه‌ای که عبور اراضی و منابع طبیعی و جهاد تشخیص داده شده، برای فضای سبز شهرداری واگذار کرده بودند. آنجا نقطه‌ای فاقد پلاک بوده است. خداوکیلی اگر دهیاری، بخشداری و فرمانداری این کار را[فعل و انفعالاتی که در این زمین‌ها توسط دستگاههای مذکور اتفاق افتاده است] نمی‌کردند متاسفانه متاسفانه شاید یک زمین‌خوار این کار را انجام می‌داد کما اینکه بروید ببینید دور و بر این زمین‌ها چه اتفاقی افتاده است.

یک پولی در شهرستان آمده، روال قانونی‌اش، آگهی‌اش، مزایده‌اش و همه چیزش انجام شده؛ این پول هم مشخص است. شما حساب کنید الان روشنایی مسیر میبد به سمت پل خورشید که در آن شورا خیلی کمک کرده، آقای شهردار جناب آقای نقیبی واقعا لطف کرده‌اند، بخشدار، دهیاری و دهیاران عزیز[هم همینطور]، ۶-۷ میلیارد تومان دارد در آنجا هزینه می‌شود؛ یک ریال هم خداوکیلی پول[برای این منظور] نداشته‌ایم، یک ریال! البته دارم قسم می‌خورم فکر می‌کنم ۲۲۰میلیون تومان[داشته‌ایم]. بگذارید یک کار ۶-۷ میلیارد تومانی انجام شود.

آیا بهتر است یک کار با روال قانونی‌ خودش[مشخص نیست]. حالا اینجا گفتند بخشداری و دهیاری یک کاری کرده، فرماندار خنده بد کرده است. آقا یکسری بحثهایی را مطرح نکنید. من که برایم واقعا مهم نیست و می‌پذیرم. از حضرتعالی هم تشکر می‌کنم این مباحث را مطرح کرده‌اید. خواهشی که دارم [این است که] به هر حال ما معتقدیم بهترین‌های ایران را ما [در میبد] داریم؛ بهترین‌ کنکوریها و… حالا بیاییم به خاطر بحث‌هایی که واقعا نه به درد دنیا می‌خورد [و نه آخرت …]

ببینید آن قانونگذار، آن کسی که باید مسائل را بررسی کند در نظام جمهوری اسلامی نی در ناخن آدم می‌کند اگر خواسته باشید کار خلاف قانون یا عرف انجام دهید. اینجور نیست که ما همینجور بیاییم بگوییم فلان شد و فلان. من هم بی‌انگیزه و دلسرد می‌شوم و می‌گویم حالا حسین فلاح شش ماه دیگر یا یکسال دیگر بیشتر نیست خدا کریم است(حسین فلاح که می‌گویم ببخشید، حسین فلاح نوعی را می‌گویم نه اینکه من خیلی مدعی باشم) این انگیزه کم شود، این نخبه‌کشی می‌شود. نخبه‌کشی یعنی چه؟ متاسفانه در جهان سوم یکی از آفتهای اصلی ما همین نخبه‌کشی است؛ سریع یک چیزی که نه سر دارد نه بر دارد را علم می‌کنیم و متاسفانه عموم مردم هم [آن را می‌پذیرند]. معمولا اگر بگویند حسین فلاح مثلا یک خلاف خیلی بدی کرد معمولا مردم خوششان می‌آیند و می‌گویند این هم کت و شلواری شده، این هم فلان است و بهمان است و حقش بود! ببینید این بد است آقایان!

خواهشی که [از شما] دارم این است که شما[که] به شهر علاقه دارید و تا ساعت ۹:۳۰-۱۰ شب نشسته‌اید[اینجا] و دلسوز و دلواپسید، اینها را نه اینکه [نگویید] ببینید ما [این] جلسه را گذاشته‌ایم و [گفته‌ایم] اول هر سه نفری که می‌خواهد، [حرفهایش را] بگوید. ما می‌پذیریم. بیایید در این جلسات و محفل‌ها و مسائل را مطرح بکنید. خدا می‌داند من در این مدت هر روز یک حاشیه و بحثی داشته‌ام. بالله والله به پیر به پیغمبر اگر منافع شهر را دوست می‌دارید به اینها خیلی نپردازید. البته در جلسه پرسش و پاسخ مطرح کنید و من موظفم جواب بدهم.

اگر کار خلافی کرده‌ام مطمئن باشید آن قانونگذار با تمام قوا جلوی تخلف من نوعی می‌ایستد ولی مثلا در یک مقوله‌ای[مانند موضوع اراضی اطراف CNG] می‌بینید در شهر چهار ماه، پنج ماه آن را کش می‌دهیم[می‌دهند]. رئیس شورا [را متهم می‌کنند] چون آن بنده خدایی که آن زمین را خریده اسمش آتشی بوده است. بابا بالله والله یک آخرتی هم هست و آدم باید جواب بدهد. من خواهشی که می‌کنم در این مقوله هم یک توجهی داشته باشید.

عذرخواهی می‌کنم من در این قسمت خیلی طولانی صحبت کردم چون شاید لازم دیدم که این موضوع مطرح شود. واقعا هم ممنون هم هستم از این دلواپسی و علاقه‌ای که دارید ولی یک جوری هم نشود که به قول معروف حالت محافظه‌کاری در ما اتفاق بیفتد. ما دولتی‌ها که اصلا محافظه‌کار هستیم. طبیعت ما آدم‌هایی هستیم که معمولا خیلی به درد کارهای ریسک‌پذیر نمی‌خوریم [با این اوضاع] اگر دو جا هم بزنند توی سرمان دیگر بدتر می‌شویم و دیگر اصلا کلا کت و شلواری می‌شویم و دکمه‌مان را هم می‌بندیم و صبح ساعت ۷ هم می‌آییم و یک سوره قرآن هم می‌خوانیم و می‌شود درست! آن وقت یواش یواش متاسفانه آن وازدگی در یک شهر در یک جامعه اتفاق می‌افتد و هیچ فرقی نمی‌کند در آن خانه یا محله یا شهر یا کشور اتفاق می‌افتد.

مطالب مرتبط: