عزم جدی فرمانداری میبد بر اجرای مصوبات شوارای مخاطرات زیست محیطی و تغییر اقلیم

فرزین خادمی معاون امور هماهنگی عمرانی فرماندار میبد در جلسه شورای مخاطرات زیست‌ محیطی و تغییر اقلیم ، بر عزم جدی فرمانداری شهرستان بر اجرای مصوبات شورا تاکید کرد و گفت : مهمترین دستور کار شورا باید پرداختن به موضوع اولویت‌های سال ۱۴۰۲ باشد .

به گزارش میبدما؛ خادمی با اشاره به پایش آنلاین وضعیت آلودگی هوا در منطقه افزود: در موضوع آلودگی باید از یک نگاه شهرستان محور به نگاه منطقه محور مهاجرت کنیم.
در این جلسه دکترفتح زاده دانشیار گروه کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه اردکان با ارائه ویدئوهای ماهواره‌ای از منابع آلاینده دشت یزد – اردکان و جهت وزش باد در ساعات مختلف تصریح کرد : نباید از تاثیر منابع آلاینده‌ای نظیر فولاد آلیاژی و مجتمع صنعتی چادرملو بر منطقه غافل شد.
در این جلسه مقرر شد در اولویت نخست مراحل مطالعاتی ایجاد سامانه هشدار طوفان با همکاری پژوهشکده هواشناسی کشور در شهرستان میبد عملیاتی شود و به پیشنهاد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، فاز نخست مطالعات در خصوص پهنه‌بندی سیل و ایجاد سامانه هشدار سریع نیز اجرایی شود.
همچنین مقررشد با عنایت به اساس نامه شورا، کلیه اقدامات مرتبط با مسائل زیست‌محیطی شهرستان حتماً مصوبه مبنی بر اعلام موافقت شورا در این زمینه را داشته باشند.