آقای‌شهردار خوب‌می‌دانند که حریم شهر می‌تواند درآمدزایی بالایی برای شهرداری داشته‌باشد/حریم شهر متعلق‌به شهرداری است و بخشداری حق صدور پروانه ندارد

حریم شهر می تواند درآمدزایی بالایی برای شهرداری داشته باشد و همه شهرداری ها آرزو می کنند حریم شهر گسترش یابد. لذا عنوان اینکه «بهتر است حریم شهر را بخشداریها اداره کنند» به نظر می رسد خود یکی دیگر از بزرگترین خیانت ها به شهروندان می باشد

  • مهندس محمد رضا هدایی، کارشناس فعلی صنایع فرمانداری میبد و فرماندار سابق بهاباد و بخشدار سابق بفروئیه میبد طی یادداشتی انتقادی، نسبت به مواضع اخیر شهردار میبد پیرامون حریم شهر میبد واکنش نشان داد. نظر به اهمیت این یادداشت که در سایت «صدای میبد» درج شده، متن کامل آن در پی خواهد آمد:

8

شهردار محترم خوب آگاهند که مدت زمان طرح جامع به اتمام رسیده بود و شهر نیاز به طرح جامع جدید یا پیشنهادات جدید را داشت لذا با عنایت به رشد جمعیت و کاربری ها، نگرش به توسعه آینده و شرایط سیاسی و غیره باید شورای اسلامی شهر طرح جامع جدید را پیشنهاد می کرد.

اگرچه پیشنهاد گسترش شهر تا پل خورشید به خاطر دریافت عوارض مطمئن از شرکت های کاشی و سرامیک و کسب درآمد بیشتر برای شهرداری بود؛ لکن تصمیمی عجولانه، غیرکارشناسی و غیرمنطقی بود که با تصویب شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری این اتفاق ناخواسته صورت گرفت و نهایتاً استانداری و مسکن و شهرسازی استان و طرح آن در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب نهایی رسید و برای اجرا به استانداری و سپس به شهرداری میبد ابلاغ گردید.

این طرح بنا به دلایلی که جناب آقای حفیظی شهردار اسبق میبد می دانند اجرایی نگردید و در زمان شهرداری جناب آقای هدایی به لحاظ قانونی بودن و جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری و شهروندان اصرار به اجرای طرح مذکور گرفته شد. لذا با شروع اجرای آن با مشکلات فراوان و مقاومت هایی که قابل پیش بینی بود روبرو گردید و نهایتا شهردار استیضاح شد و عطایش را به لقایش بخشید.

در حال حاضر آنچه مسلم است این است که جناب آقای مهندس نقیبی زاده شهردار محترم آن شهردار سابق نیست و از نظر شخصیتی بسیار تغییر کرده اند از جمله بالارفتن آستانه صبر و تحمل وی نسبت به مسئولیت های سابق می باشد.

جناب آقای شهردار خوب می دانند که حریم شهر می تواند درآمدزایی بالایی برای شهرداری داشته باشد و همه شهرداری ها آرزو می کنند حریم شهر گسترش یابد. لذا عنوان اینکه «بهتر است حریم شهر را بخشداری‌ها اداره کنند» به نظر می رسد این خود یکی دیگر از بزرگترین خیانت ها به شهروندان می باشد که ایشان در مصاحبه با سایت میبد ما عنوان کرده اند.

جناب آقای شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر باید تمام قد از شهر و حقوق شهروندان آن دفاع کنند و وارد مسائل حاشیه ای نگردند.

بنده به عنوان یک شهروند از شهردار محترم و شورای اسلامی شهر درخواست دارم با تمام توان دفاع از حق شهرداری و شهروندان را وظیفه خود بدانند و طبق مصوبه ابلاغ شده عمل نمایند. (همانند اداره منابع طبیعی که متاسفانه تمام اسناد و مدارک تحویل اداره راه و شهرسازی داده است) که در صورت عدم اجرا پیگیرد قانونی دارد و طبق قانون حریم و محدوده شهر متعلق به شهرداری است و بخشداری حق صدور پروانه را ندارد و اگر کسی شاکی باشد می تواند به مراجع قانونی شکایت نماید.

در پایان باید یادآوری نمایم که زمان مثل برق در حال گذر است و چشم به هم برنی سال تمام می شود و مردم خوب ما از شما بیلان کاری می خواهند و چند تا عکس و پوستر، گزارش کار نخواهد شد. مردم ما بسیار هوشیار و تمام عملکرد شما را زیر نظر دارند و سالها جلوتر از مسئولین حرکت می کنند.