گزارش تصویری؛

تجلیل از دانش آموزان مدال‌آور بفروئیه میبد

دانش آموزان دبیرستان حکمت بفروئیه میبد که در مسابقات استانی و کشوری ورزشی و فرهنگی ، هنری و قرآنی سال ۱۴۰۱ با کسب مدالهای طلا و نقره خوش درخشیده بودند، تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری میبدما به نقل از بام میبد؛ این مراسم با حضور سید جمال سجادی پورفرماندار میبد، سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام فاضلی رئیس دفتر امام جمعه میبد، محمدرضا کارگر رئیس آموزش و پرورش میبد، فخرالسادات آقایی بخشدار بفروئیه ، سید مهدی طباطبائی شهردار بفروئیه ، مختار زرفتن رئیس شورای اسلامی شهر بفروئیه و اعضای این شورا برگزار شد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از دانش آموزان و خدا قوت به آنها و مدیریت و دست اندرکاران مدرسه و مسئولان شهرستان و خیر محترم و بخشدار بفروئیه اظهار کرد: بانوان هم می‌توانند در عرصه‌های مدیریتی و علم و دانش موفق باشند و بدرخشند.

سید جلیل میرمحمدی با نام بردن از بانوان میبد که در عرصه‌های کشوری و جهان نام آور بوده‌اند ، اظهار کرد: خانمهای میبدی که امروز در رشته‌های علوم پزشکی در سطح کشور و بین المللی حرف برای گفتن دارند، روزی در میبد درس می خواندند.

وی از خانمها پروفسور فیروزآبادی فوق تخصص و استاد تمام دانشگاه ، پروفسور خانم دکتر یاسائی ، خانم دکتر آقایی فوق تخصص ریه نفر اول بورد کشور، خانم دکتر عزیزی فوق تخصص غدد نفر دوم بورد کشور، خانم دکتر قادری فوق تخصص غدد استاد دانشگاه و سرکار خانم دکتر حضیرئی نام برد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمتر توفیق داشتم که از تلاشهای دکتر حضیرئی که در اوج شیوع ویروس کرونا سه سال به مردم خدمت کرد، قدردانی کنم.

وی با درخواست از دانش‌آموزان که همت کنند و درس بخوانند تا به مدارج عالی برسند، اظهار داشت شرایط برای شما فراهم است خیرین و مسئولان با هم همراهی دارند و پای کار هستند. دغدغه مهم امام جمعه میبد فراهم کردن فضای آموزشی برای دانش آموزان و آموزش و پرورش است.
وی همچنین از دانش آموزان خواست توجه کنند جریان غزه چگونه اتفاق افتاده و روی می‌دهد. طی ۲۰ روز گذشته هشت هزار نفر که بیشتر کودک و خانم ها بودند با بمب‌های اهدایی آمریکا و با بمب‌های اسرائیلی به شهادت رسیدند و دل همه ما به درد آمده است.
وی تصریح کرد: این مظلومیت غزه که اکنون شما می‌بینید روزی در کشور خودمان حدود ۴۰ سال پیش در طی ۳ تا پنج دقیقه پنج هزار زن و کودک و پیرمرد و پیرزن به شهادت رسیدند. هزاران نفر در بمباران شیمیایی سردشت به شهادت رسیدند. ولی جمهوری اسلامی ایران در این جنگ نابرابر به پیروزی رسید.
میرمحمدی از دانش‌آموزان درخواست کرد تا تاریخ را بخوانند و فیلم‌های آن زمان را ببینند تا ببینند نیازهای جنگ در پشت جبهه توسط بچه‌ها و خانم‌ها تامین می شد.
وی گفت: کتاب سرباز کوچک امام شرح فعالیت‌های مهدی طحانیان یک بچه ۱۳ ساله است که حماسه آفرید و در اسارت در برابر آن همه شکنجه تاب آورد و به فرموده مقام معظم رهبری این کتاب یک سند پر افتخار است. شما دانش آموزان این کتاب را بخوانید.
رئیس آموزش و پرورش میبد با ستودن افتخارآفرینی دانش آموزان و حضور مسئولان و با بیان اینکه امروز در آستانه سالروز شهادت شهید روح الله عجمیان هستیم و شما دانش آموزان باید در باره شهید مطالعه داشته باشید، گفت : امسال ۵۰ مدرسه میبد به نام شهید عجمیان بازسازی شد و امروز که دور هم جمع شده‌ایم تا از دانش آموزان مقام آور تجلیل کنیم، فرصت خوبی است تا گزارشی از کمبود فضای آموزشی در بفروئیه ارائه شود.
محمدرضا کارگر افرود: آموزشگاه حکمت در یک فضا ۴۳۰ نفر دانش‌آموز دارد. اکنون در فضای دبیرستان حکمت ۲ مدرسه اداره می‌شود، تنها مدرسه‌ای است که دو مدرسه در یک مدرسه داریم. امروز خیر محترم آقای حیدری در جمع حضور دارند. همه مسئولان شهر با خیرین همراه شدند تا فضای خوبی برای دانش آموزان ساخته شود.
وی افزود: یک مدرسه با کمک خیر محترم سید نعمت الله موسوی ساخته شده و ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت کار دارد و با همراهی نماینده شهرستان و مسئولان اعتبار خوبی برای تکمیل پروژه آماده شده و مهر ماه سال آینده ۲ مدرسه آماده بهره‌برداری داریم.
وی با بیان اینکه فردا انتخابات شورای دانش آموزی است ، خاطرنشان کرد: این انتخابات تمرینی برای حضور دانش‌آموزان در عرصه های اجتماعی است. دانش‌آموزان باید در انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت کنند و مشارکت اجتماعی را یاد بگیرند. حضور دانش‌آموزان در آینده کشور بسیار تاثیر گذار هستند.
وی از دانش آموزان حضور گرم و پرشور در راهپمایی روز ۱۳ آبان را درخواست کرد.

شهید امنیت روح الله عجمیان سال گذشته در ۱۲ آبان توسط عده ای از اغتشاش گران و مخلان امنیت از جمله حمید قره حسنلو و همسرش به طرز فجیعی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به شهادت رسید.

عکاس : علی دهقانی فیروزآبادی