هنر صنعت موتابی مورد اغفال واقع شده

دکتر زرفتن با بیان اینکه هنر صنعت موتابی مورد اغفال قرار گرفته،گفت:بنای شورای ششم بر این است که این هنر صنعت را به شکل ملی به ثبت برسانیم که برای بعد‌ها حسرت به دل نمانیم یا شهری دیگری به نام خود به ثبت نرساند.

به گزارش میبدما دکتر مختار زرفتن رئیس شورای شهر بفروییه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت: خبرنگاران با فعالیت‌های روشنگری خود می‌توانند حس مطالبه گری را در مردم تقویت‌کنند همچنین خبرنگاران راهنمای مسئولان بوده و می‌توانند مسئولان را در جهت تحقق بخشیدن خدمات بیشتر به مردم کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت یکساله شورای ششم بفروئیه،عنوان کرد:شورای شهر بفروئیه تاکنون ۶۴ جلسه برگزار کرده است که دارای ۹۳ مصوبه بوده است و هم‌چنین در سال گذشته مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی و جاری نیز محقق شده است.

دکتر زرفتن با بیان اینکه هنر صنعت موتابی مورد اغفال قرار گرفته،گفت:بنای شورای ششم بر این است که این هنر صنعت را به شکل ملی به ثبت برسانیم که برای بعد‌ها حسرت به دل نمانیم یا شهری دیگری به نام خود به ثبت نرساند.

رییس شورای شهر بفروئیه عنوان کرد:در سال گذشته با کمک و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کار استاندارد سازی این هنر صنعت را شروع کردیم که این هنر صنعت موتابی و سیاه چادررا به ثبت رساندیم و هم اکنون این هنر صنعت در قالب کلاسهای آموزشی فنی و حرفه‌ای نیز آموزش داده میشود.

زرفتن با بیان اینکه بعد از مدت‌ها پیگیری ساختمان اورژانس در این شهربا بودجه خیری ساخته شده که البته هنوز افتتاح رسمی نشده،تاکید کرد: متأسفانه مشکل اصلی و عمده‌ی این پایگاه اورژانس این است که خدمات درمانی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و  اکثریت نیرو‌های آن غیر بومی هستند که به دلیل عدم شناخت منطقه و ناآشنا بودن با محل مشکلاتی را بوجود آورده است.

وی همچنین از کمبود فضای آموزشی در این شهر گلایه کرد و گفت: متأسفانه مدرسه توحید در سال گذشته بدون در نظر گرفتن ظرفیت مالی و تامین بودجه آن تخریب شده و تاکنون این مدرسه بازسازی نشده است و حالا با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم به نوعی که مدرسه دخترانه ما نمازخانه خود را به کلاس تبدیل کرده است.

شهرداری بفروئیه درآمد پایداری ندارد

سید مهدی طباطبایی شهردار بفروییه نیز در ادامه‌ی این نشست خبری با عنوان اینکه خبرنگاری یک شغل نیست،گفت: خبرنگاری یک حس میهن دوستی و مردم دوستی است که خبرنگار از وقت خود و خانواده‌اش می‌گذارد تا مطالبات مردم را به گوش مسئولان برساند و پیگیری و برطرف کند خبرنگاران بازوان توانمندی برای حل مشکلات مردم از مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری بفروئیه در سال ۹۲ افتتاح شده و به نوعی هنوز نوپا و دارای مشکلات مالی فراوانی است؛گفت:شهرداری بفروئیه درآمد پایداری ندارد و به نوعی وابسته به بودجه دولتی است.که البته در کنار مشکل مالی با مشکل کمبود نیرو و تشکیلات سازمانی نیز وجود دارد.

طباطبایی افزود:بافت تاریخی بفروئیه که قدمت آن به دوره ایل خانی برمیگردد هنوز دست‌نخورده باقی مانده است و هیچ اقدام موثری در جهت استفاده از این ظرفیت صورت نگرفته است که شهرداری با یک طرح جامع و کامل قصد دارد پروژه مسیر گردشگری و تجاری را در بافت تاریخی آغاز نماید.

شهردار بفروئیه با بیان اینکه بودجه سال گذشته‌ی شهرداری ۷میلیارد تومان بوده است گفت: از این مبلغ ۱۵ میلیارد آن محقق شده است که ۷۶ درصد سهم اقدامات عمرانی و ۲۴درصد هم سهم اقدامات جاری بوده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در مسائل فرهنگی و اجتماعی، تصریح کرد: در مسائل مربوط در سطح شهر در سال گذشته جلساتی در جهت آسیب شناسی برگزار شد که به ۶ آسیب مهم رسیدیم و درهمین راستا اقدامات آموزشی و توانمند سازی مردمی با حضور اساتید و مشاوران دانشگاهی در قالب کلاس‌های مشاوره‌ای در حال برگزاری است و هم‌چنین طرح هر خانواده یک امدادگر که در قالب آن هر فرد از خانواده آموزش رایگان کمک‌های اولیه را فرا می گیرد.