بهره برداری از طرح سامانه های نوین آبیاری مزرعه شیخ ابوالقاسم بفروئیه با حضور معاون استاندار + عکس

کاظم مسروری فر سرپرست اداره جهاد کشاورزی میبد: این طرح با مبلغ ۲۳ میلیارد ریال از کمک بلاعوض دولتی اجرا شد که طرح آبیاری کم فشار ۱۵۳ هکتار از باغات پسته بفروئیه را پوشش می دهد بیش از ۲۰۰ نفر بهره بردار از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد.

در آخرین روز از هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، فرماندار میبد، مدیر اداره آب و خاک اداره کل جهاد کشاورزی استان، بخشدار بفروئیه و میبد، سرپرست جهاد کشاورزی میبد و دیگر مسئولین طرح سامانه های نوین آبیاری مزرعه شیخ ابوالقاسم بفروئیه به بهره برداری رسید.

کاظم مسروری فر سرپرست اداره جهاد کشاورزی میبد در آئین بهره برداری این طرح اظهار کرد: این طرح با مبلغ ۲۳ میلیارد ریال از کمک بلاعوض دولتی اجرا شد.

وی با بیان اینکه طرح آبیاری کم فشار ۱۵۳ هکتار از باغات پسته بفروئیه را پوشش می دهد اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ نفر بهره بردار از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی میبد افزود: کمبود منابع آبی و هدر رفتن زیاد آب به سبب جذب زمین و تبخیر بالا، اجرای طرح انتقال آب بوسیله لوله به مزارع کشاورزی در مزارع شهرستان را بسیار ضروری کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی میبد در مراسم افتتاح طرح یاد شده گفت: افزایش راندمان آبیاری و افزایش عملکرد باغات پسته نتیجه این طرح است و انشاالله با کنترل آفت پوکی پسته باغداران درآمد خوبی از فعالیت کشاورزی خود بدست آورند.

کاظم مسروری فر محصولات پسته میبد را بادامی و فندقی عنوان کرد و افزود: پیوند زنی ارقام جدید پسته، بررسی چالش‌ها و دفع آفات این محصول با حضور کارشناسان و برگزاری کلاسها برای بالا بردن بهره وری باغات در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان است.