راه اندازی مجدد مراکز تجمیعی واکسن در میبد

سرپرست فرمانداری میبد آنچه را وضعیت نامناسب تزریق واکسن کرونا در این شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان یزد نامید، از راه اندازی دوباره مراکز تجمیع واکسیناسیون علیه بیماری کووید -۱۹ خبر داد.

به گزارش میبدما، سید جمال سجادی‌پور بر حضور بیشتر ماموران واکسیناسیون در واحدهای تولیدی و افزایش آمار تاکید کرد و افزود: در اداره‌های شهرستان برای کامل شدن درصد دُز اول، دوم و سوم واکسن کووید- ۱۹ پیگیری های لازم انجام شود.

وی با تأکید بر انجام مراقبت‌ها و گشت‌های نظارتی در مورد فعالیت اصناف خاطرنشان کرد: اعضای خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت باید واکسیناسیون را به‌ صورت جدی دنبال کنند و گزارش‌ها را به‌صورت روزانه به ستاد مقابله با کرونا ارسال کنند تا روند واکسیناسیون رو به افزایش قرار گیرد.

سجادی پور بدون اشاره به آمار واکسیناسیون مرحله اول تا سوم تصریح کرد: لازم است مردم بدانند نتیجه واکسیناسیون نشان‌ دهنده کاهش شدید مرگ و میر در شهرهایی است که درصد بیشتری از تزریق واکسن انجام شد.

وی در ادامه با اظهار نگرانی از پایین بودن واکسیناسیون در میبد نسبت به سایر شهرستان‌های استان گفت: بستری‌های افراد مبتلا روند صعودی را نشان می‌دهد

به گفته وی مردم باید برای واکسیناسیون دزهای دوم و سوم اقدام کنند تا ان‌ شاءالله بتوانیم نقش خوبی در پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا داشته باشیم.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز گفته بود که هم اکنون ۱۹۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۲ نفر به دلیل وخامت عمومی حال آنها در بخش مراقبت‌ های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

سید ابراهیم سلمانی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۳۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی ، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ،۱۹ بیمار مبتلای قطعی به کووید -۱۹ در استان شناسایی شدند که از این تعداد، سه نفر در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند و ۱۶ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند و در شبانه روز گذشته یک بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در شهر یزد فوت کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید – ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰ میلادی) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.