گزارش تصویری از نشست کارگروه توسعه ی شهرستان میبد

در نشست کارگروه توسعه شهرستان میبد ۵۰ مصوبه حاصل شد که می‌توان به ۷۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات رونق تولید و تبصره‌ای و حمایتی به واحد‌های تولیدی مخصوصا به صنایع نوین و پیشرفته در زمینه‌های قطعه سازی و ماشین سازی و همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات عمرانی اشاره کرد.

به گزارش میبدما، نشست کارگروه توسعه ی شهرستان میبد با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری میبد برگزار شد.

در این نشست استاندار یزد، میبد را یکی از شهرستان های پر افتخار، پرآوازه، کهن، صنعتی، فرهنگی، دانشگاهی و خواستگاه بسیاری از بزرگان و مفاخر عنوان کرد و افزود: میبد برای پیشرفت و تعالی و تبدیل به شهرستانی نمونه و پرآوازه در سطح ملی چیزی کم ندارد و همه مسیرها برای بالندگی این شهرستان فراهم است.

در نشست کارگروه توسعه شهرستان میبد ۵۰ مصوبه حاصل شد که می‌توان به ۷۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات رونق تولید و تبصره‌ای و حمایتی به واحد‌های تولیدی مخصوصا به صنایع نوین و پیشرفته در زمینه‌های قطعه سازی و ماشین سازی و همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات عمرانی اشاره کرد.

البته در این نشست بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تصمیمات گرفته شد که مهمترین و اصلی‌ترین مصوبه‌، احداث بزرگترین مرکز عالی سلامت پیامبر اعظم (ص) با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان بود که با عنایت آیت الله اعرافی و همچنین مشارکت خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی آغاز می‌شود.

در ادامه و دیگر مصوبات نیز می‌توان به کمک یک میلیارد تومانی به موسسات قرآنی و انجمن‌های فرهنگی هنری، کمک به شهرداری‌های میبد، بفروئیه و ندوشن، کمک به طرح‌های آبخیزداری نیوک و طرح‌های آبیاری نوین روستا‌ها، کمک به سالن‌های ورزشی به ویژه کارگری، تامین زمین ورزشی بیده ظرف مدت یک ماه، تخصیص اعتبار برای تعویض کف پوش سالن‌های ورزشی تلاش ، تربیت ، رکن آباد و ندوشن، حمایت از حوزه سلامت، مراکز بهداشت و درمانی و اورژانس، کمک به بیمارستان میبد، اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان اورژانس اجتماعی بهزیستی میبد و توجه به پروژه‌های عمرانی دانشگاه میبد اشاره کرد.

در بخش راهداری نیز قرار شد حمایت لازم برای تکمیل پروژه یک زیرگذر، تعریض جاده روستا‌های نیوک و صدرآباد ندوشن، تکمیل بلوار سردار شهید سلیمانی و اتصال آن به کمربند غربی، طرح ایجاد باغ‌راه و فضای سبز در ورودی شهرستان با همکاری ارگان‌های مرتبط و صنعت با شهرداری انجام گیرد.

همچنین مرمت و ساماندهی پروژه های گردشگری، تامین زمین برای احداث پارک بانوان ، میدان میوه و تره بار و پایانه مسافربری و ارائه تسهیلات برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهرداری میبد، برق رسانی و تکمیل فاضلاب شهرستان میبد اشاره کرد.

هم‌چنین در حوزه مدارس خیری که بیش از ۳۰ مدرسه خیری با پیشرفت‌های متفاوت درحال احداث است اما پرداخت سهم دولت در این زمینه انجام نشده که قرار شد استاندار یزد آنرا دنبال کنند تا سهم دولت نیز پرداخت شود تا حمایت مجدد خیرین را برای تکمیل این پروژه‌ها داشته باشیم.

در پایان این نشست قرار شد ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان نیز اختصاص پیدا کند.امیدواریم با تحقق مصوبات و اختصاص بودجه ها در این نشست ‌شاهد رشد و توسعه شهرستان میبد باشیم.

 

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی