بالاترین درصد واکسیناسیون کشور در استان یزد

مسئول بسیج جامعه پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه تزریق واکسن نسبت به کشور بالاتر است بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان یزد با تمام توان در مقابله با ویروس کرونا است.

به گزارش میبدما؛ سعید ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: به دلیل شیوع گسترده کرونا، ویزیت رایگان در مناطق محروم لغو شده چرا که سبب تجمع مردم در درمانگاه‌ها یا مراکز بهداشت می‌شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یزد با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مسیر به عنوان گام پنجم طرح شهید سلیمانی به مراکز تجمعی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها در مرکز استان‌ها در نظر گرفته شده، کمک می‌کند.

وی بسیج جامعه پزشکی را بازوی سپاه انقلاب اسلامی در امور بهداشتی معرفی کرد و گفت: مهم‌ترین کاری که بسیج جامعه پزشکی در این ایام انجام می‌دهد کمک به افزایش سرعت واکسیناسیون استان است که در حال حاضر در مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید میرجلیلی در بلوار شهید نواب صفوی در حال انجام است.

ذاکری تشریح کرد: فعالیت‌های این مرکز تجمیعی واکسیناسیون از ثبات، امور دفتری، پزشکان، پرستاران و خدمات به سپاه استان‌ها تحویل داده شده که مسؤلیت۰ تا ۱۰۰ تمام کارها به عهده بسیج جامعه پزشکی است و روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ دوز واکسن تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این مرکز به سرعت واکسیناسیون یزد بسیار کمک کرده، بیان کرد: برای افزایش سرعت کار فعالیت‌ها از ۸ صبح تا ۱ بعدازظهر و ۱۷ عصر تا ۲۱ شب و جمعه‌ها صبح تا ظهر ادامه دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان افزود: برای افزایش واکسیناسیون در شهرستان‌ها دو مرکز تجمیعی در شهرستان‌های میبد و مهریز با همکاری هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان‌ها دایر شده که روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ دوز واکسن تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درصد تزریق واکسیناسیون استان یزد نسبت به کشور بالاتر است، بیان کرد: اگر واکسن برکت یا واکسن‌های وارداتی به طور مرتب به دست مراکز برسند تا پایان آبان ماه جاری واکسیناسیون جامعه هدف یزد به پایان می‌رسد.