رد صلاحیت برخی داوطلبان بر اساس قانون و به دور از هر نوع نگاه سیاسی بوده است

فرماندار میبد گفت: در شهرستان میبد هیچگونه اعمال نظر سیاسی و یا ضدفمینیستی در ردّ یا تأیید داوطلبان شوراهای اسلامی شهر وجود نداشته است.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حسین فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان میبد به ارائه مطالبی به امر برگزاری انتخابات در کشور پرداخت و اظهار داشت: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان میبد همزمان با سراسر کشور و در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، نقش رسانه‌ها را در آگاهی بخشی به جامعه و تشویق مردم برای تعیین سرنوشت خود در چهار سال آینده مهم برشمرد.

فرماندار میبد ادامه داد: هرچند بعضی از مشکلات اقتصادی و مسائل داخلی کشور مردم را برای حضور در انتخابات دلسرد کرده اما برای عبور از این تنگناها به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای نیاز است.

فلاح همچنین در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران درخصوص ردصلاحیت برخی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر اظهار داشت: در ردصلاحیت‌ها استعلاماتی از مراجع قضایی، امنیتی و انتظامی اخذ می‌شود و بر اساس مدارک موجود و طبق قانون تصمیم‌گیری شده است.

فرماندار میبد تصریح کرد: در شهرستان میبد هیچگونه اعمال نظر سیاسی و یا ضدفمینیستی در ردّ یا تأیید داوطلبان شوراهای اسلامی شهر وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که صلاحیت آنها در هیئت‌های اجرایی و نظارت مورد تأیید قرار نگرفته است، فرصت اعتراض داشته اند که این موارد در هیأت نظارت استان بررسی شده است.

وی افزود: افرادی که همچنان در این زمینه اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را به هیأت عالی کشور تقدیم کنند و این اعتراض یک بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.