غربالگری ۷۱درصدی مردم استان از ابتلای شیوع کرونا

خامسی گفت: بیش از ۷۱ درصد مردم استان یزد از ابتلای شیوع بیماری کرونا غربالگری شده اند.

به گزارش میبدما؛ فخرالسادات خامسی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در یزد در رابطه با غربالگری مردم استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، اظهار کرد: ٧۱.۳ درصد از مردم استان معادل ٨٨٨ هزار و ۴۶۱ نفر غربالگری شده‌اند و این طرح همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ادامه داد: در شهرستان‌های بهاباد، خاتم و مهریز این طرح به طور ١٠٠ درصدی اجرا شده است و آمار غربالگری در شهرستان ابرکوه ۹۷.۹ درصد، اردکان ٩٢ درصد، شهرستان اشکذر ۹۲.۸ درصد، بافق ٩۳.۴ درصد، تفت ۹۶.۸ درصد، میبد ۸۲.۱ درصد و یزد ۶۱.۸ درصد است.

خامسی گفت: مردم می‌توانند از طریق ثبت نام و خوداظهاری در سامانه سیب سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولان استان را در رابطه با طرح غربالگری یاری دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: کسانی که این امکان برای آنها میسر نیست پاسخگوی تماس تلفنی سامانه ۴۰۳۰ باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اجرای دقیق طرح غربالگری است، گفت: این طرح در استان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد و با همکاری بسیج در حال انجام است.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در تصریح کرد: طرح تب‌سنجی در ورودی و خروجی‌های شهرستان‌ها از سوی جمعیت هلال احمر استان تا روز ۱۴ فروردین ماه انجام شده است که تا به حال حدود ۵۶۸ هزار نفر تب‌سنجی شده که از این تعداد ١٣٧٠ نفر مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شده و به مراکز درمانی و قرنطینه‌های خانگی ارجاع داده شده‌اند.