ترامپ نماد پررویی و بی‌حیایی در عالم و میان حاکمان بشر بود

آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اتفاقات اخیر امریکا و حمله به کنگره امریکا و شورش درون جامعه این کشور گفتند: این اتفاقی بود که دست قدرت خدا بر سر یک جنایتکار سفاک و بی‌رحم آورد.

به گزارش میبد آدینه، امام‌جمعه میبد تصریح کردند: آنچه امروز بر سر ترامپ تروریست و سفاک و جنایتکار آمد همان اراده الهی و انتقام خدا از مظلومان عالم است که در حال رقم خوردن است.

خطیب جمعه میبد، ترامپ را نماد جریان استکباری هیئت حاکمه امریکا در قالب نماد عریان و بدون بزک خواندند و گفتند: ترامپ حقیقت روح سیطره جو و سلطه‌طلب هیئت حاکمه امریکا را که برخی پنهان می‌کردند با درنده‌خویی ابراز کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفتند: ترامپ اولین تروریست و تروریست پرور عالم بود که حاج قاسم سلیمانی مجاهد بزرگی که کمر تروریزم بین‌المللی و تندرو دینی را در منطقه شکست به شهادت رساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه ترامپ با شعار اقتصاد آمد اما اقتصاد امریکا را چندان درست نکرد تصریح کردند: اما اقتصاد کشورهای زیادی را فروریخت و زشت‌ترین تحریم‌های عالم بر ایران و محور مقاومت و جامعه بشری تحمیل کرد.

ایشان خاطرنشان کردند: این موجود سفاک، خباثت آلوده‌ترین تحریم‌های ضد انسانی و تاریخ بشر را در ایام کرونا و عرصه‌های گوناگون بر جامعه بشری ایران و کشورهای دیگر رقم زد.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه ترامپ نماد پررویی و بی‌حیایی در عالم و میان حاکمان بشر بود اظهار داشتند: ترامپ پیمان‌شکن‌ترین پیمان‌شکنان عالم به شمار می‌آید که از پیمان‌های جامعه بشری و کنوانسیون‌های مختلفی که خود اروپایی‌ها و غربی‌ها ساخته بودند را زیر پا گذاشت.

امام‌جمعه میبد با اشاره جنایت‌های خونین امریکا در یمن، فلسطین، سوریه عراق و دیگر نقاط دنیا در دوره ترامپ گفتند: مع الاسف در یکصد سال، صد جنگ را آمریکایی‌ها برافروختند و بارها دولت‌های مستقل و ملت‌های آزاد جهان را مورد هجمه قرار دادند و ترامپ در نوک این بی‌حیایی و سفاکی و خونریزی قرار گرفت.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: علاوه بر اینها ترامپ در درون امریکا هم خیلی از جنایت‌ها را علیه اقلیت‌های دینی، نژادی و سیاه‌پوستان انجام داد که منشاء حوادث سنگین و شورش‌های چند ماه امریکا در این ماه‌های اخیر شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه ترامپ امنیت خود امریکا را به هم زد افزودند: ترامپ، باطن پست حاکمان امریکا را نشان داد، اقتصاد امریکا را درست نکرد و در کرونا هم بدترین الگوی مواجه با کرونا را نشان داد و مدت‌ها باکمال پررویی در مقابل همه منطق علمی و دانش بشری ایستاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند: وقتی هم که خطر را حس کرد در فرودگاه‌های دنیا دست به دزدی زدند و ماسک‌های حتی کشورهای متحد خودشان را به سرقت بردند و ذخایر علمی و پزشکی‌شان را از دنیا دریغ داشتند که این حقیقت ترامپ و حاکمان امریکاست.

آرزوهای ترامپ
آیت‌الله اعرافی در پایان ترامپ به آرزوهای دست‌نیافتنی این حاکم جنایتکار امریکا اشاره کردند و گفتند: ترامپ چند آرزو داشت.

امام‌جمعه میبد گفتند: آرزوی اول ترامپ این بود که یک اقتصاد قوی و پویای و پیشرفته‌تری برای امریکا به وجود بیاورد اما دست خدا عجز و ناتوانی او و حاکمان قلدر امریکا را رو کرد و این آرزو را به گور برد.

خطیب جمعه میبد افزودند: آرزوی دیگر ترامپ دور دیگری از ریاست جمهوری بود که باز این مفتضحانه به کنار زده شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کردند: آرزوی دیگر او با به شهادت رساندن حاج قاسم ضربه کاری به محور مقاومت در منطقه بود که این آرزو را ترامپ و همه هیئت حاکمه امریکا به گور خواهد برد، چراکه امروز مقاومت از هرروز دیگر قوی‌تر است و اسرائیل از هرروز دیگر در محاصره بیشتر است و به یاری خدا خواب محاصره محور مقاومت هرگز تعبیر نخواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تضعیف چین و روسیه به‌عنوان رقیب و تسلیم امریکای جنوبی و امریکای لاتین در کنار مرزهای امریکا با حصارکشی و فشار را از دیگر آرزوهای ترامپ عنوان کردند و گفتند: این آرزوهای ترامپ هم تحقق نیافت.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه یکی از آرزوهای ترامپ این بود که با فشار تحریم از تهران برای وی زنگ بزنند و پیام تسلیم ملت ایران را دریافت کند خطاب به ترامپ گفتند: ترامپ ساقط شدی و این ملت بزرگ سختی کشید، رنج‌ها دید و دشواری‌های زیادی تحمل کرد اما آرزوی تسلیم ایران را به فضل خدا به گور خواهی برد و دیگران هم اگر این مسیر را بروند به گور خواهند برد.

درس‌های سرنوشت شوم ترامپ
آیت‌الله اعرافی در ادامه به درس‌های سرنوشت شوم و فضاحت آمیز این رئیس‌جمهور امریکا اشاره کردند و گفتند: درس اول به خود حاکمان امریکاست که بدانند با فشار و قلدری ممکن است گام‌هایی را به جلو بردارید سختی هایی را به ملت‌های عالم تحمیل کنید اما بدانید بشر امروز تسلیم این زورگویی‌ها نخواهد شد.

امام‌جمعه میبد افزودند: شما باید به پیمان‌هایتان برگردید و منطق بین‌الملل و عقل را بپذیرید و اگر نپذیرید راهی می‌روید که کارتر و بوش و ترامپ داشتند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: درسی هم که به ما و دولت‌مردان ما می‌دهد این است که نباید اقتصاد و سیاستمان را به بیرون گره بزنیم و نباید به بیگانگان اعتماد کنیم و باید باعقل و حکمت عمل کنیم.

ایشان افزودند: باید برپای خود بایستیم به توان ملت اعتماد کنیم و از بیگانگان دل بکنیم و اگر این راه را برویم حتماً پیروزی‌های بزرگ هم به دست خواهد آمد.

امام‌جمعه میبد با اشاره به حرف‌های مضحک عده‌ای نادان و پستی که دل به ترامپ بستند و این روزها حرف‌های مسخره هم می‌زنند گفتند: آنچه برای ما درس‌آموز است، این است که نباید به برون دل بست بلکه باید به قدرت ملت فکر کرد، بر ملت تکیه کرد چراکه همه اقتدار و پیروزی ما در عرصه‌های علم و دانش و فناوری و اقتصاد به این ملت بازمی‌گردد که نیاز به اعتماد و شناخت دارد.

آغاز بهمن ماه و برنامه‌های دهه مبارک فجر
امام‌جمعه میبد در آستانه آغاز بهمن و برنامه‌های دهه مبارک فجر بر رعایت همه ضوابط و شیوه‌نامه‌ها در گرامی داشت سالگرد انقلاب اسلامی و بزرگداشت شهدای گران‌قدر و اهتمام و همکاری تأکید کردند.

آیت‌الله اعرافی ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولین ادارات و خدمات آنها گفتند: در دو ماه باقی‌مانده و فرصت‌های پایانی برای تحقق برنامه‌های اداری و وظایف شما در ادارات مسئولیت‌های مختلف است و بر اساس اولویت‌هایی که در آغاز سال تعیین‌شده است و مسئولان بر آن توافق کردند انتظار می‌رود در این دو ماه با شتاب بیشتر برای گشودن گره از کارهای مردم و پیشبرد برنامه‌ها در اولویت ادارات و مخصوصاً در حمایت از بخش خصوصی و صنعت است تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با قدردانی از همه دست‌اندرکاران در مهار کرونا تصریح کردند: حضور مردم، گروه‌های جهادی و برنامه‌ریزی که مسئولان در استان داشتند در کاهش آلام مردم در این شرایط مؤثر بود.

ایشان افزودند: هم گروه‌های مردمی، جهادی بسیجی هم جریان‌های بهداشت و سلامت و سپاه سلامت و مسئولانی که حمایت کردند و برنامه‌ریزی کردند موج کرونا شکسته شد اما اگر هم کرونا تمام هم بشود آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پدید آورده است که روح همبستگی، همگرایی و کمک و مساعدت باید همچنان ادامه پیدا کند.