همه ظرفیت های شهرستان در پیشگیری از شیوع کرونای انگلیسی پای کار بیایند

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه موارد مثبتی از کرونای انگلیسی در استان یزد مشاهده شده که باید با همه ظرفیت شهرستان برای پیشگیری از این بیماری بسیج شویم.

به گزارش میبدما؛ دکتر سید جلیل میرمحمدی در ارتباط مجازی با نشست ستاد کرونای شهرستان میبد با اشاره به وضعیت قرمز شهرهای استان خوزستان، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که تعداد قابل توجهی از ساکنین استان و مخصوصاً شهرستان میبد از مهاجرین و افراد اهل خوزستان هستند، باید همه توان خود را معطوف به پیشگیری از شیوع این بیماری کنیم.

وی افزود: ویروس کرونای انگلیسی، ویروسی خطرناک است که هم سرعت و هم شدت آن افزایش یافته و چون افراد با سنین پایین را بیشتر درگیر می کند، خطرات آن به مراتب از موارد قبلی بیشتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به از دست دادن بخشی از فرصت پیشگیری، بیان داشت: ضرورت دارد تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم و آمادگی کاملی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه را لحاظ کنیم.

وی با تاکید بر تقویت اجرای طرح شهید سلیمانی در ورودی های شهرستان، ادامه داد: مدیران صنایع شهرستان باید مجاب شوند که کارگران خود و مخصوصاً کارگران غیربومی را از آمد و شد و مسافرت منع کنند و با استفاده از نیروهای بهداشتی شاغل در صنایع خود، کنترل مناسبی را انجام دهند و در آموزش دادن نیروهای خود بکوشند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اهمیت بسیار زیاد آمادگی مرکز بهداشت شهرستان، تاکید کرد: مجموعه بیمارستان و کادر درمان میبد نیز باید از لحاظ نیرو، دارو و تجهیزات آمادگی کامل داشته باشند تا در صورت شروع موج بیماری پای کار باشند.

دکتر میرمحمدی در انتها پیشنهاد داد مکان های مناسبی نیز جهت قرنطینه مهیا شود تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.