«بادران گستر» و «نیوشا نیک» در میبد مجوز فعالیت ندارند/ لیست نام شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای بدون مجوز در شهرستان میبد

در روز های گذشته باز هم موضوع «بازاریابی شبکه ای» توسط خبرنگاران میبدما بررسی و پیگیری شد.

به گزارش میبدما؛ جریان شبهه اقتصادی «بازاریابی شبکه ای» که برای برخی به اشتباه فعالیت درست و موثری برای کسب درآمد تلقی شده است، در مدتی نسبتاً کم بسیاری را دچار خسران مالی و شکست اقتصادی کرده است.

در این زمینه مجدداً و پس از بازتاب برخی از حواشی در «ماهنامه حائر» و «پایگاه خبری میبدما»، باز هم در این مورد بررسی‌هایی صورت گرفت، و تحقیقات و مستندات نشان از این دارد که لیدرهای بازاریابی شبکه ای در میبد، علی رغم نداشتن مجوز و همچنین تذکر چند باره مسئولین، در پی جذب و شکار افراد و سودجویی از این طریق هستند.

               بیشتر بخوانید

 

بنا به گفته مسئولین ذی‌ربط اصولا به جز یک شبکه بازاریابی که آن هم به صورت محدود اجازه فعالیت در میبد را داراست، هیچ شبکه ای حق و مجوز فعالیت و جذب نیرو در شهرستان را ندارد و در صورت برخورد با لیدرهای برگزار کننده جلسات نیز طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد و تحت پیگرد قرار می گیرند. این در حالی است که جلسات مختلفی نیز مرتبط با این شبکه های شبهه اقتصادی در میبد تعطیل شده و به مسئولین و صاحبان اماکن و همچینین لیدرهای بازاریابی تذکر قانونی داده شده است.

مسئولین ذی‌ربط اذعان داشته اند که به جز مال‌باختگی بسیاری از افرادی که در تورِ لیدرهای این جریان ها می افتند، مشکلات عدیده دیگری نیز اتفاق افتاده است که به علت مسائل عرفی و شرعی از بیان آن معذوریم. در بررسی های قبلی نیز ثابت شده است که نیروهای جذب شده به این جریان، کارگران بی مزد و مزایایی هستند که با پول خود برای فروش بیشتر محصول کارخانه ها و شرکت ها به میدان می آیند و در انتها فقط ۲۰ الی ۲۵ درصد از افراد وارد به این مسائل می توانند موفقیت نسبی خود را تضمین کنند و بقیه بدون اینکه تضمینی برای برگشت دارایی آنها وجود داشته باشد، باید از عرصه کنار روند.

گفتنی است به علت گسترش فعالیت غیرقانونی برخی از این شبکه‌ها مانند «بادران گستران» و «نیوشا نیک» در شهرستان میبد، لزوم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در این شرایط اقتصادی بیش از پیش احساس می شود تا عدم اطلاع مردم از غیر قانونی بودن فعالیت این شرکت ها و همچنین عواقب فعالیت در این نوع جریان اقتصادی موجب ضرر و زیان آنها نشود.

در ادامه نام شرکت هایی که مجوز فعالیت در میبد را ندارند و توسط مراجع ذی‌صلاح در اختیار پایگاه خبری میبدما قرار گرفته است را جهت تنویر افکار عمومی رسانه ای می کنیم؛

شبکه بادران گستران/ تلاش کاران سرمایه وزین(تکسو)/ مروارید پنبه ریز/ پارس نیوشا نیک/ میراث نفیس دست ها/ آواژه سگال/ کارآفرینان پیشرو باورس/ نیک پوشان رادین/ سیمرغ عصر تجارت/ زندگی سبز دماوند/ جانسو تجارت/ راه سوم پارسیان/ تلاش آفرینان تجارت(تات)/ بهترین راه تجارت ویرا/ کاریزما تجارت یکتا/ قرن بیست و یکم ایرانیان/ آرسن بازارسازان ایرانیان/ تجارت جهانی هزاره سوم/ بازاریابان خاک اهورایی/ گسترش بهداشت ارغوان/ سفیران یگانه بازاریابی آسیا/ تجارت وینا کران/ عطا تجارت گستر کارنو/ سپاروک پخش پایدار/ فوژان شبکه تجارت پاسارگاد/ آرمان تدبیر اطلس/ توکا/ جی‌ام‌اوشن‌اونیو منطقه آزاد چابهار

لازم به ذکر است که ممکن است این شرکت ها در برخی از شهرستان ها و استان های کشور دارای مجوز باشند، اما در دیگر شهرستان ها و مخصوصاً میبد امکان فعالیت ندارند.