برابر شدن میزان دستگیری بومی و غیربومی متخلف در میبد/ تقدیر «میبدما» از مجموعه نیروی انتظامی میبد+ عکس

فرماندهی انتظامی میبد گفت: درصد دستگیری متخلفین بومی و غیربومی در میبد به نسبت جمعیت، به یک میزان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری میبدما؛ سرهنگ محمدحسین نبی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران میبدی، با اشاره به این خبر اظهار داشت: به علت رشد جمعیت و مسائل مختلف دیگر، از لحاظ کشف جرم و برخورد با متخلفین رتبه دوم استان را بعد از شهر یزد دارا هستیم.

وی افزود: به علت سرازیر شدن جمعیت غیربومی مجاز و غیرمجاز به شهرستان و بالارفتن تراکم جمعیت شهری در یک منطقه، شاهد افزایش جرم نیز هستیم که شاید هفتاد درصد توان پلیس صرف رسیدگی به این موضوع می شود.

وی تصریح کرد: دستگیری معتادین در شش ماهه اول امسال نسبت به سال قبل افزایش داشته که بخشی از آن به علت نیاز زیاد به کارگر در واحدهای تولیدی هست که ضوابط استخدام افراد نیز متاسفانه کمتر در آنها رعایت می شود.

سرهنگ نبی پور با اشاره به این موضوع که جرائمی که امروزه در سطح شهرستان شاهد هستیم، پیشرفته هستند، بیان داشت: کلاهبرداری های مجازی امروزه بیشترین فعالیت های پلیس فتای میبد را به خود اختصاص داده و پرونده های زیاد ما این را تائید می کند.

وی گفت: در شش ماهه اول سال بالغ بر ۹ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که حضور پلیس در محل را در پی داشته و این موضوع نشان از اعتماد مردم به پلیس دارد و این باعث افتخار ماست.

فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به زمان‌بر بودن پرونده های تشکیل شده در نیروی انتظامی و تخصصی بودن این فعالیت ها، اظهار داشت: پلیس امروزه در محورهای مختلفی به مردم خدمت می کند که به عنوان مثال واحد مشاوره ما پرونده های خانوادی زیادی را رسیدگی می کند که در موارد زیادی باعث صلح و سازش نیز شده است.

وی افزود: با اینکه میزان وقوع سرقت افزایش داشته اما پلیس پیشگیری میبد در برخورد با سارقین رتبه اول استان را داشته و حتی هشتاد درصد اموال سرقت رفته مردم نیز به مردم بازگشت داده شده و این حاصل تلاش های همکاران ما در مجموعه نیروی انتظامی میبد بوده است.

سرهنگ نبی پور در انتها از رسانه های میبدی خواست در مسیر ایجاد ارامش و امنیت مردم به پلیس مردمی کمک کنند.

گفتنی است مجموعه پایگاه خبری میبدما و ماهنامه حائر با تقدیم هدیه ای به مجموعه نیروی انتظامی از تلاش های بی وقفه حافظان نظم و امنیت تقدیر و تجلیل به عمل آورد.