ثبت ۵۸ وقف در یزد/تفت پیشتاز وقف‌های جدید

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در سال جاری ۵۸ وقف جدید به ثبت رسیده است که به طور میانگین هر ۶ روز یک بار یک وقف در استان یزد انجام شده است.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در جمع خبرنگاران استان به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: اکثر نیات واقفان مربوط به عزاداری امام حسین است به نحوی که در نیات مذهبی ۱۹ میلیارد و ۵۹۹ میلیون ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در نیات خیریه ۹ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال، نیات اجتماعی ۵ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال، مدارس علوم دینی ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال، مساجد ۶ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال، بقاع ۷۹۷ میلیون ریال که در آمد موقوفات بوده است، هزینه شده است.
حجت الاسلام کرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه ویژه زائران نیز گفت: بیش از ۲۰۰ مبلغ از حوزه علمیه قم در مناسبت های مختلف به بقاع و امامزادگان اعزام شدند که در خیمه های معرفت پاسخگوی مسافران و مردم بودند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در سال جاری ۵۸ وقف جدید به ثبت رسیده است که به طور میانگین هر ۶ روز یک‌ بار یک وقف در استان یزد انجام شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد پنج وقف در ابرکوه، ۵ وقف در اردکان، ۳ وقف در اشکذر، ۳ مورد در بافق، ۱ وقف در بهاباد، ۱۵ وقف در تفت، ۱ وقف در خاتم، ۵ وقف در مهریز، ۷ وقف در میبد، ۱۳ وقف در یزد بوده است.
حجت‌الاسلام کرمی برپایی ۵ موکب به مناسبت اربعین در کربلا، اجرای طرح به رنگ خدا در خصوص سبک زندگی اسلامی و اجرا در دهه وقف در سه رشته تربیت فرزند، مهارت های فردی، خانواده و ازدواج را از دیگر اقدامات برشمرد.