کمک خیرین میبدی به بزه دیدگان پرونده های کیفری

رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: در اقدامی جدید و خاص، خیِّرین میبدی، پرداخت خسارت به سی نفر از بزه دیدگان در پرونده های کیفری را بر عهده گرفتند.

به گزارش میبدما، علیرضا حسین بیگی گفت: در اقدامی جدید و خاص، خیِّرین میبدی، پرداخت خسارت به سی نفر از بزه دیدگان در پرونده های کیفری را بر عهده گرفتند.

وی در این رابطه بیان داشت: افراد بزه دیده در این نوع پرونده ها شامل افرادی هستند که به علت وقوع جرایمی از قبیل تصادف، نفقه و سرقت مجرمان متقابل در آن متواری و یا شناسایی نشده اند و خسارت و زیان هایی را متحمل شده اند.

این مقام قضایی ادامه داد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر مردمی بودن برنامه های تحول قوه قضائیه و اهمیت مشارکت مردم، این اقدامات خداپسندانه در کمک و پرداخت خسارت به بزه دیدگان صورت گرفت.

وی این اقدام را در راستایی حمایت از حقوق بزه دید گان و تسکین آلام آنان دانست و تصریح کرد: اهداف مهم حمایت از بزه دیدگان کاهش پدیده های مجرمانه، بازسازی شخصیت بزه دیده و تامین خسارت های مادی و معنوی آنان می باشد.

حسین بیگی افزود: با پرداخت این خسارت ها علاوه بر کاهش زندانیان به دلیل رد مال با ارزش ناچیز، تعداد قابل توجهی از پرونده های کیفری قدیمی مختومه و در نهایت باعث چابکی بهتر اجرای احکام و تمرکز بیشتر بر پرونده های مهم خواهد شد.

 

شبستان