معیشت مردم در اولویت برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد بوده است

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد گفت: اوقاف میبد با رویکرد جدید احیا موقوفات از ابتدای سال جاری اقدام به پیگیری مجوز های اعطای تملک اعیان از سازمان مرکزی نموده است که تاکنون ۴۶ مجوز اخذ شده است.

سجاد محمد زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد در گفتگو با میبدما، طی گزارشی از عملکرد این اداره در شش ماه نخست سال جاری، بیان داشت: در سال جاری قریب پنج و نیم میلیارد ریال از محل عوائد موقوفات شهرستان میبد در راستای اجرای امینانه نیات واقفین در قالب های مختلف هزینه شد که اهم این فعالیت ها بشرح ذیل می باشد:
۱- در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص « کمک های مومنانه » این اداره نیز تکلیف خود را با همکاری قرارگاه شهرستانی شهید سلیمانی جهت جلوگیری از موازی کاری ۳۰۰ بسته معیشتی تقبل نمود که انجام داد.
۲- مرحله دوم کمک های مومنانه در قالب طرح «شمیم حسینی» با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال در دو ماه محرم وصفر با توزیع بن کارت های ۲۵۰ هزار تومانی در جامعه هدف بیش از ۴۰۰ خانوار اجرا گردید
۳- مرحله سوم کمک های مومنانه در قالب طرح دست های مهربانی با هزینه ایی بالغ بر ۶۰۰میلیون ریال و به صورت توزیع ۲۰۰ حواله لباس ۳میلیون ریالی بین نیازمندان در حال اجراست.
۴- در ایام شیوع ویروس کرونا و با هدف ارتقای روحیه معنوی جامعه با همکاری جبهه فرهنگی میبد و موسسه آموزشی سراج در دو مرحله با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی طرح «روضه های خانگی» با هزینه ای بالغ بر یکصد و بیست میلیون ریال در ماه محرم ودهه اخر صفر اجرا شد که مورد استقبال مردم شریف شهرستان نیز قرار گرفت .
۵- بمنظور بزرگداشت عید غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از ۲۰۰۰۰ پرس غدای گرم توزیع گردید.
۶- سایر نیات خیر واقفین نیز همچون کمک به نیازمندان،ترویج فرهنگ قران واهل بیت، کمک به تکایا و مساجد و… نیز در حال اجرا هستند.
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه میبد ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای ما در سال جاری به روز رسانی و ارتقای بهره وری موقوفات است که الحمدلله هرچند راهی طولانی در پیش داریم ولی نظیر احیا رقبات موقوفه امامزاده سیدصدرالدین قنبر(ع) تاکنون به خوبی در این راه قدم برداشتیم.
محمدزاده بیان داشت: حفظ و شناسایی موقوفات از وظایف ذاتی ما است که در این راستا اخذ ۴ رای اثبات وقفیت موقوفات ملکی، تعیین تکلیف دعاوی موقوفات ۵۰ پرونده، شناسایی بیش از ۵ موقوفه در قالب طرح شناسایی موقوفات مجهول، نقشه برداری و ثبت ۲۱۰ پلاک موقوفه، اخذ قریب ۱۲۰ سند مالکیت برای موقوفات، تنظیم و تجدید بیش از ۶۲۰ سند اجاره نامه انجام گرفته است.

محمد زاده در پایان در خصوص احیا و آبادنی موقوفات از سرمایه گذاران دعوت کردند تا در زمینه رونق و ابادانی موقوفات و همچنین آبادنی شهرستان به عرصه سرمایه گذاری در این حوزه ورود کنند.