نقش موثر اصناف میبد در تحقق شعار سال

حجت ا… خلیلی رئیس کمیسیون نظارت میبد اظهار داشت: در میبد حدود ۳۵۰۰ واحد صنفی وجود دارد و شهرستان میبد از لحاظ تعداد و کمیت واحد صنفی در استان یزد، دارای رتبه دوم است.

به گزارش میبدما به نقل از پایگاه خبری سنا میبد، حجت ا… خلیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد در مراسم گرامیداشت روز اصناف ضمن تبریک روز ملی اصناف اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای اصناف باشیم که نامشان نکوداشت همه مجالس صنفی است و یاد و خاطره شهید شاخص اصناف، شهید حاج مهدی عراقی که جزو اصناف و یار امام خمینی (ره) بود، را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: در شهرستان میبد حدود ۳۵۰۰ واحد صنفی وجود دارد که شامل ۲۳ اتحادیه صنفی است و هر اتحادیه پنج نفر هیأت‌مدیره و یک نفر بازرس دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد تاکید کرد: شهرستان میبد از لحاظ تعداد و کمیت واحد صنفی در استان یزد، دارای رتبه دوم است و باید توجه ویژه به اصناف شهرستان میبد هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی داشته باشیم.

حجت ا… خلیلی همچنین در ادامه خواستار نقش آفرینی اصناف میبد در تمام صحنه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان میبد شد و از اصناف درخواست کرد تا در فرهنگ سازی و اثرگذاری تحقق شعار “حمایت از کالای ایرانی” نقش موثری داشته باشند.

رئیس کمیسیون نظارت شهرستان میبد با ابراز خرسندی از حمایت واحد های صنفی شهرستان میبد از کالای ایرانی، گفت: با بازدید هایی که همراه با فرماندار میبد از واحد های صنفی داشتیم، شاهد حمایت واحد های صنفی از کالای ایرانی و عرضه بیشتر اجناس ایرانی بودیم و از این واحد های صنفی در جهت پاسداشت شعار “حمایت از کالای ایرانی” تقدیر و تشکر بعمل آمد.

وی همچنین شهرستان میبد را شهر تجارت و صنعت خواند و گفت: در شهرستان میبد حدود ۵۰ هزار نفر شامل نصف جمعیت شهرستان، در صنف و صنعت فعالیت می کنند که نشان می دهد شهرستان میبد شهری سرزنده، تجاری، صنعتی و دارای پیشرفت بسیار است.

حجت ا… خلیلی با بیان اینکه شهرستان میبد دارای سه اتحادیه مستقل است، اذعان داشت: اتحادیه زرگر، اتحادیه نانوایان و اتحادیه آرایشگران در شهرستان میبد مستقل هستند و از اصناف میبد می خواهیم نسبت به مستقل کردن اتحادیه خود اقدام کنند و اتاق اصناف نیز با این موضوع مخالفتی ندارد.

وی تصریح کرد: تاکید ما بر رعایت اخلاق و قانون مداری است و ما باید در اجرای قانون مصمم باشیم و خودمان را ملزم به رعایت دستور کار و اجرای قوانین بدانیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد همچنین به بیان نکاتی خطاب به اصناف در رابطه با پروانه کسب، معرفی و شرح وظایف اصناف پرداخت و گفت: از رئیس و اعضای اتحادیه ها انتظار داریم شرح وظایف اتحادیه ها را کامل مطالعه کنند و می توانند از این شرح وظایف جهت ارتقاء فعالیت خود بهره ببرند.