۸۱ هزار دانشجو در استان یزد تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه یزد از تحصیل ۸۱ هزار دانشجو در استان یزد خبر داد و گفت: مهاجرت نخبگان استان یزد یکی از بزرگترین معضلات استان است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد صالح اولیاء عصر امروز در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن اندیشه استانداری یزد و با حضور “سورنا ستاری” معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به جایگاه مناسب استان یزد در ارتباط با برخی شاخصه‌های علمی و دانشگاهی در کشور، اظهار داشت: استان یزد اکنون بیش از ۸۱ هزار دانشجو دارد که امسال نسبت به سال‌های گذشته با جذب کمتری روبه رو بودیم.

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه ۱۶۰۰ هیئت علمی در استان یزد فعالیت می‌کنند، افزود: نسبت استاد به دانشجو در استان یزد مناسب نیست که باید در این ارتباط نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

وی مهاجرت نخبگان استان را یکی از معضلات دانست و تصریح کرد: باید راهکارهای ماندگاری و حتی جذب نخبگان در استان یزد ارائه شود که شاهد خروج این استعدادها از استان و یا کشور نباشیم.

اولیاء به راهبردهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و گفت: ایجاد شوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع خدمات دانش‌بنیان، تحریک تقاضا برای محصولات دانش‌بنیان و ایجاد بازار از راهبردهای توسعه اقتصاد در استان یزد است.

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه ۷۲۰ هسته و موسسه در پارک علم و فناوری استان یزد در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان یزد نیز چشمگیر است به صورتی که ۲ و نیم درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در استان یزد مشغول به فعالیت هستند و از این ۸۲ شرکت، ۱۲ شرکت در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.