مداخله مدارس، عامل کسادی بازار لوازم التحریر

رئیس صنف کتاب و لوازم‌التحریر و چاپخانه‌داران استان یزد، مداخله مدارس در تهیه لوازم‌التحریر و کتاب‌های کمک‌درسی دانش آموزان را به‌عنوان یک معضل در کسادی این صنف برشمرد.

به گزارش میبدما، محمدحسین مرتضوی در گفتگو با خبرنگار فارس، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت کاغذ در بازار، گفت: در این صنف کاغذ بیشترین نوسانات قیمت را نیز به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه ۱۰۰ درصد کاغذ سفید موردنیاز وارداتی است، تصریح کرد: با توجه به وارداتی بودن کاغذ، درنتیجه می‌توان گفت افزایش قیمت دلار بر گران شدن کاغذ تأثیرگذار بوده است.

رئیس صنف کتاب و لوازم‌التحریر و چاپخانه‌داران یزد، مداخله مدارس در تهیه لوازم‌التحریر و کتاب‌های کمک‌درسی دانش آموزان را به‌عنوان یک معضل در کسادی این صنف برشمرد و بیان کرد: در این رابطه نامه‌نگاری‌هایی با مسئولین استانداری و آموزش پرورش صورت گرفته است؛ لیکن تاکنون این معضل پابرجا بوده و باعث خرابی بازار کار و کسادی بازار فعالین این عرصه شده است.

مرتضوی در پایان با عنوان اینکه در استان یزد ۴۰۰ واحد صنفی به همراه حدود ۱۲۰۰ نیرو در این عرصه اقتصادی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: نوسانات قیمت موجب ایجاد معضلاتی برای اصناف ازجمله این صنف شده است؛ لذا از مسئولین درخواست داشته تا در راستای ثبات نرخ از مشکلات این عرصه اقتصادی بکاهند.