اصناف مرتبط با صنعت ساختمان در میبد ساماندهی می شوند

رئیس نظام مهندسی ساختمان میبد گفت: در شهرستان میبد اجرای ساختمان توسط افراد فاقد صلاحیت نارضایتی های وخسارتهای زیادی به همراه داشته که از اینرو اصناف مرتبط با صنعت ساختمان لازم است شناسایی شده و لیست افراد دارای مجوز تهیه و در اختیار مالکین قرار گیرد.

به گزارش میبدما؛ محمد حسین صباغی در نشست با جلیل خادم زاده رئیس اتاق اصناف اظهار کرد: با تعامل اتاق اصناف و نظام مهندسی ساختمان، آموزش های لازم برای افراد مرتبط با صنعت ساختمان برنامه ریزی و اجرا شود تا کیفیت مناسب تری را در اجرای ساختمان شاهد باشیم.
وی انجام فعالیتهای طراحی ساختمانی در بین برخی از مشاورین املاک و فروشندگان مصالح ساختمانی را غبرقانونی اعلام کرد و افزود: این نوع اصناف حق تبلیغ یا انجام فعالیت های مربوط به طراحی ساختمان را نداشته و می بایست از تبلیغات و انجام چنین فعالیت هایی جلوگیری شود.
رئیس اتاق اصناف میبد آمادگی همکاری خود را در این خصوص اعلام کرد و افزود: از طریق اعضای صنوف مختلف اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و کنترل و نظارت قاونی بر این اصناف را میتوان انجام داد.
جلیل خادم زاده با اشاره به آموزش و ساماندهی کارگران و اصناف ساختمانی گفت: با همکاری سازمان تامین اجتماعی، اداره کار و امور اجتماعی و انجمن صنفی کارگران ساختمانی، آموزش و ساماندهی کارگران انجام شود.
وی افزود: دلیل اینکه ساختمان متولیان زیادی دارد با پیگیری مشترک جلساتی با حضور متولیان این صنعت با مدیریت فرمانداری میبد برگزار گردد تا نتایج مناسبی حاصل گردد.