تجهیز شهرک صنعتی میبد به سیستم استحصال آب پساب

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: سیستم برگشت از پساب و استحصال آب صنعتی از پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی جهان آباد میبد اجرایی شده و آماده بهره‌ برداری و استفاده در آبیاری فضای سبز است.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی یزد، سید مسعود عظیمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به خصوصیات جغرافیایی استان یزد و خشکسالی های متعدد سالهای اخیر و نیز نیازهای روز افزون بخش صنعت، استفاده مجدد از پساب خروجی واحدهای صنعتی و بازگشت به چرخه مصرف آب مورد استفاده در صنایع بیش از پیش ضرورت پیدا می کند.

وی افزود: استفاده از پساب تصفیه شده مشکلات زیست محیطی ناشی از ورود فاضلاب به محیط پیرامون را کاهش داده و علاوه بر حفظ منابع آبی، کمک زیادی به بهره برداری از منابع آب غیر متداول می کند.

عظیمی تصریح کرد: با توجه به همین مسائل و سیاست های زیست محیطی دولت تدبیر و امید، ایجاد سیستم برگشت از پساب و آبیاری قطره ای در شهرک صنعتی جهان آباد میبد در سال ۹۵ با هزینه ای بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برنامه ریزی و اجرایی شد.

وی ادامه داد: این پروژه در مراحل نهایی اجرا می باشد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید و از پساب برگشتی در آبیاری فضای سبز کل شهرک صنعتی جهان آباد میبد استفاده خواهد شد.

عظیمی خاطر نشان کرد: دبی ورودی تاسیسات ایجاد شده ۸۶۰ متر مکعب در شبانه روز است.