جانمایی عجیب پل عابری که قرار بود مقابل دانشگاه آزاد میبد نصب شود!

ضرورت احداث این پل در آن مکان چندان مشخص نیست و فاصله ورودی دانشگاه آزاد تا این پل هم آنقدر طولانی است که محال است فردی برای عبور از عرض چند متری جاده، صدها متر از ورودی دانشگاه آزاد تا ورودی روستای رکن آباد را بپیماید.

در روزهای پایانی آذرماه سال گذشته خبری تلخ در رسانه‌های میبد پیچید و آن اینکه یک دختر دانشجوی اصفهانی که در حال تحصیل در ترم اول دانشگاه میبد بوده، در اثر تصادف شدید با یک پژو ۴۰۵ در مقابل دانشگاه آزاد میبد، کشته شده است.

به گزارش “میبدما”، این چندمین حادثه از این نوع در مقابل دانشگاه آزاد میبد بود و تمام کارشناسان معتقدند، فقدان پل عابر پیاده عامل اصلی چنین اتفاقات تلخی است، به همین خاطر موضوع ساخت پل عابر پیاده تاکنون در چندین شورا و نهاد از جمله شورای شهر میبد و شورای ترافیک این شهرستان به تصویب رسیده است.

تحقیقات “میبدما” نشان می‌دهد تاکنون چهار بار ساخت پل عابر پیاده مقابل دانشگاه آزاد به تصویب شوراهای شهر و ترافیک رسیده اما نه تنها هیچ‌یک از آنها حتی یک درصد هم عملیاتی نشده بلکه مردم میبد این روزها با یک اتفاق عجیب و غریب در این باره مواجه شده‌اند.

درحالیکه دی ماه سال گذشته (چند روز پس از کشته شدن یک دختر دانشجو در مقابل دانشگاه آزاد میبد به خاطر تصادف) شورای ترافیک میبد، برای چندمین بار احداث پل عابر پیاده مقابل دانشگاه آزاد را به تصویب رساند و بخشدار وقت مرکزی میبد وعده داد تا سه ماه آینده این پل احداث خواهد شد، اما بعد از ۹ ماه نه تنها آنجا هیچ اتفاقی نیفتاده بلکه این پل، چند صد متر جلوتر و بعد از روستای رکن آباد نصب شده است!

این درحالی است که ضرورت احداث این پل در آن مکان چندان مشخص نیست و فاصله ورودی دانشگاه آزاد تا این پل هم آنقدر طولانی است که محال است فردی برای عبور از عرض چند متری جاده، صدها متر از ورودی دانشگاه آزاد تا ورودی روستای رکن آباد را بپیماید.

با این حساب خوب است که مسئولین شهرستان میبد درباره علت این بدسلیقگی در جانمایی پل عابر پیاده مذکور به افکارعمومی توضیح دهند.

مطالب مرتبط: