چند کشته دیگر برای پل عابر دانشگاه آزاد میبد لازم است؟!

صابر آقایی میبدی

  • صابر آقایی میبدی*

والدین یک دختر یا پسری که به امید کسب علم و افتخار برای خانواده او را با هزاران زحمت تا این سن بزرگ می کنند و بعد برای دانشگاه رفتن به شهری می فرستند، بسیار سخت است که خبر پایان عمر بهاری این فرزند به دوران رسیده را بشنوند. چه بسا اینکه برای ما نیز بسیار سخت است که دانشجویی در ابتدای بهترین لحظات زندگی خود باید قربانی تعلل و سهل انگاری مسئولان بشود. باید به خود بنگریم و خود را ملامت کنیم اگر با شنیدن این خبر بار غم بر سینه ما سنگینی نکند و بدون غصه سر بر بالین بگذاریم…

خط سنتو، روبروی دانشگاه آزاد میبد؛ این اولین گزارش از حادثه و کشته شدن نیست که در این منطقه رقم می خورد. من بعنوان یک پرستار اورژانس۱۱۵ هرگاه به این آدرس فکرمی کنم حوادث بسیار تلخ و دلخراشی در ذهنم رژه می رود! هرگاه برای مسافرت از این محدوده عبور می کنم محال است خاطرات تلخ اینجا را به یاد نیاورم و به دیگران گوشزد نکنم. از قضا شب گذشته وقتی از شهر یزد به سمت میبد رانندگی می کردم، دقیقا در همین محل نزدیک بود برای خود من هم این حادثه اتفاق بیافتد و از این بابت ناراحت بودم ولی متاسفانه امشب مجبور شدم این صحنه حادثه را که برای خودروی دیگری رقم خورده است مدیریت کنم و شاهد به خون غلتیدن یک انسان باشم.

روبروی دانشگاه آزاد میبد علیرغم روشنایی بسیار کم و بدون تابلوهای کاهش سرعت، حتی یک گذرگاه مناسب برای دانشجویان وجود ندارد تا به طرف دیگر خیابان رفت و آمد کنند. در زمستان در گل و لای گیر می افتند و در هنگام شب نه سواره ها عابر را می بینند و نه عابر خودروها را. اگر کسی از سگهایی که در آن منطقه پرسه می زنند نترسد و قصد داشته باشد کنار خیابان بایستد تا ماشین رهگذری کرایه کند، باید جان خود را به خطر بیاندازد چراکه کنار جاده محلی برای توقف یا پارک تاکسی یا خودرو وجود ندارد. پل عابر پیاده هم احتمالا ارزش ریالی بالاتری نسبت به خون جوانان بیگناه داشته که تاکنون ایجاد نشده است وگرنه هر عقل سلیمی برای جان چند هزار دانشجو اهمیت قائل می شود!

نمی دانم چند کشته دیگر و چند حادثه خونین دیگر باید در این محدوده اتفاق بیافتد تا برایش آستینی بالا بزنند و از این وضعیت بیرون بیاید.

خداوند به قلب پدر و مادر این دختر خانم ۱۸ ساله در این شب آرامشی عنایت فرماید.

*کارشناس کاهش خطر در حوادث و بلایا مرکز بهداشت میبد / تکنسین مرکزمدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی (اورژانس۱۱۵ میبد)