یک مصوبه‌ دیگر برای افتتاح پُل‌عابر دانشگاه آزاد میبد به مصوبات قبل اضافه شد!

شورای ترافیک میبد بعد از ۲۰ روز از وقوع حادثه کشته شدن یک دانشجوی دختر در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان جلسه‌ای‌ را با حضور رییس پلیس راهور استان جهت بررسی ابعاد این حادثه تشکیل داد.

شورای ترافیک میبد بعد از ۲۰ روز از وقوع حادثه کشته شدن یک دانشجوی دختر در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان جلسه‌ای‌ را با حضور رییس پلیس راهور استان جهت بررسی ابعاد این حادثه تشکیل داد.

به گزارش “میبدما”،معاون فرماندارمیبد در این جلسه با ابراز تأسف از حادثه دختر دانشجو در روبروی دانشگاه آزاد هم گفت: متأسفانه تاریکی و عدم پل عابر پیاده در روبری دانشگاه آزاد باعث چنین حادثه‌ای‌ شد که ان‌شاءالله با اجرای طرح روشنایی این مسیر و احداث پل امیدواریم این حوادث تکرار نشود.

رئیس پلیس راهور استان هم در این نشست با بررسی ابعاد علت وقوع این حادثه بر برطرف نمودن مشکلات این مسیر جهت پیشگیری از تکرار چنین حوادث تلخ تأکید کرد.

احداث پل عابر پیاده در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، نصب تابلو و علائم هشداردهنده، تسریع در اجرای روشنایی مسیر دانشگاه آزاد تا پل خورشید، اجرای شیارهای لرزاننده، نصب دوربین و کنترل تخلفات رانندگان، احداث پارکینگ وسایط نقلیه سنگین در خارج از شهر، احداث سرعت گاه و ایمن‌سازی دوربرگردان‌ها از مصوبات این جلسه بود.

سالهاست که مردم میبد و دانشجویان دانشگاه آزاد میبد و والدین آنان از مسئولین دانشگاه آزاد، شورای ترافیک و شورا و شهرداری میبد درخواست داشته‌اند تا پل عابر پیاده در مقابل دانشگاه آزاد میبد و روی جاده خطرناک سنتو نصب شود، چرا که خودروها در این جاده با سرعت بسیار بالا در حال تردد هستند و از سویی دانشجویان و تمام افرادی که به نوعی با دانشگاه آزاد سر و کار دارند، مجبورند از این جاده بسیار خطرناک عبور کنند.

این دغدغه طولانی مدت اما هیچگاه به عمل نرسید و حاصل آن صرفا یک مشت وعده بی‌فرجام از سوی مسئولین مختلف بوده است و البته تصادفهایی که باعث جراحت و حتی فوت تعدادی از افرادی که به نحوی با این دانشگاه سر و کار داشته‌اند شده است و آخرین مورد آن هم همین چند ساعت قبل اتفاق افتاد و دختر ۱۸ ساله دانشجویی در اثر تصادف وحشتناک با یک پژو ۴۰۵ در دم جان باخت.

جستجوهای میبدما نشان می‌دهد، در سال ۱۳۸۹ روابط عمومی دانشگاه آزاد میبد اعلام می‌کند که با مصوبه شورای ترافیک، قرار است پل عابر پیاده با عرض ۶۰ متر به گونه‌ای که دو باند جاده سنتو را پوشش بدهد، احداث شود اما متاسفانه هیچگاه این مصوبه اجرایی نشد.

در ابتدای شهریور ماه سال ۱۳۹۱ مدیر کل پایانه های استان یزد در نشست خبری خود اعلام می‌کند که در سال ۹۱ احداث یک فقره پل عابر پیاده مقابل دانشگاه آزاد میبد در دستور کار این اداره کل قرار دارد و آگهی مزایده‌ای هممنتشر می‌شود اما از تحقق این وعده هم تاکنون خبری نشده است.

در خرداد ماه سال گذشته، اعضای شورای شهر میبد (که هنوز هم بر مصدر کار قرار دارند) طی مصوبه‌ای راه‌اندازی و نصب اولین پل مکانیزه عابر پیاده میبد (این بار به طول ۳۸ متر) را در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد به تصویب می‌زسانند.

اما کوچکترین نشانه‌ای از عملیاتی شدن این مصوبه نیز به چشم نمی‌خورد.

سوالی که مسئولان دولت قبلی و فعلی در میبد و نیز شورا و شهرداری سابق و کنونی و مدیریت پیشین و حال حاضر دانشگاه آزاد میبد باید به آن پاسخ دهند این است که چرا برای راه‌اندازی یک پل عابر پیاده ساده که نیاز ضروری دانشگاه مذکور بوده، تا این حد اهمال و تسویف روا داشته‌ شده و اینکه در فوت این دختر بینوا آیا فقط خودش یا راننده پژو۴۰۵ مقصر بوده یا کسانی‌که در احداث این پل تعلل کردند نیز در دایره مقصران حادثه تلقی می‌شوند؟!

مطالب مرتبط: