تصویب‌مجدد پل‌ مقابل دانشگاه‌‎آزاد میبد در شورای‌ترافیک درسایه انتقاد فرماندار

جالب اینکه شورای ترافیک میبد علیرغم آنکه یکبار در سال ۸۹ مصوب کرده بود که این پل احداث شود، پس از ۵ سال در جلسه اخیر این شورا در فرمانداری میبد، بار دیگر همین موضوع را تصویب کرده است!

در روزهای پایانی آذرماه امسال خبری تلخ در رسانه‌های میبد پیچید و آن اینکه یک دختر دانشجوی اصفهانی که در حال تحصیل در ترم اول دانشگاه میبد بوده، در اثر تصادف شدید با یک پژو ۴۰۵ در مقابل دانشگاه آزاد میبد، کشته شده است.

به گزارش “میبدما”، هیچکس در این شکی نداشت که علت اصلی این حادثه تلخ، فقدان پل عابر پیاده در مقابل دانشگاه آزاد میبد است اما سوال اصلی اینجا بود که چرا پس از سپری شدن قریب به سی سال، هنوز هیچ پل عابر پیاده‌ای در این مکان پرخطر نصب نشده است؟!

با مراجعه به سوابق اداری، به موضوع تلختری بر می‌خوریم و آن اینکه احداث پل عابر پیاده حداقل سه بار در جلسات شوراها و ادارات مختلف مصوب شده بوده اما متاسفانه تا امروز در ایجاد آن تعلل صورت گرفته است.

جالب اینکه شورای ترافیک میبد علیرغم آنکه یکبار در سال ۸۹ مصوب کرده بود که این پل احداث شود، پس از ۵ سال در جلسه اخیر این شورا در فرمانداری میبد، بار دیگر همین موضوع را تصویب کرده است!

اما جالبتر آنکه فرماندار میبد در همین نشست با انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبات شورای ترافیک گفته: صرفاً نشستن و بحث کردن درباره مسائل گرهی از مشکلات مردم باز نمی‌کند. هرسال شورای ترافیک صدها مصوبات ارائه می‌کند اما این مصوبات اگر فنی و عملی نباشد کاری پیش نمی‌بریم.

چند ماه قبل هم معاون فرماندار میبد در نشست با اصحاب رسانه میبد با بیان اینکه میبد با برگزاری ۱۵ جلسه در سال گذشته، رکورددار برگزاری جلسات شورای ترافیک در استان محسوب می‌شود، گفت: علیرغم این تعداد جلسات و اینکه ما بیشترین مصوبات را هم داشته‌ایم اما متاسفانه کمترین درصد تحقق مصوبات شورای ترافیک هم در میبد اتفاق افتاده است!

در عین حال و با وجود مصوبات متعدد برای احداث پل عابر پیاده در مقابل دانشگاه آزاد میبد، شهردار میبد در گفتگو با نشریه نارین در پاسخ به سوال(آیا برای احداث پل هوایی روبروی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ای دارید؟) می گوید: “در حال حاضر نه. ولی سعی می کنیم با همکاری این دانشگاه احداث پل عابر پیاده را در دستور کار قرار دهیم. احداث پل هوایی باید توجیه فنی داشته باشد. معمولا در تقاطع ها، چهار راهها و یا حتی سه راهها پل هوایی یا پل زیرزمینی احداث می کنند.”

این سخنان شهردار میبد این مفهوم را به ذهن متبادر می‌سازد که ساختن پل عابر در مقابل دانشگاه آزاد میبد، توجیه فنی ندارد چرا که این نقطه نه تقاطع است، نه چهاراه و نه حتی سه راه! در حالیکه به نظر می‌رسد ادعای مهندس نقیبی‌زاده چندان پخته نیست و پل هوایی معمولا در نقاطی که عبور و مرور وسایل نقلیه با سرعت بالا، زیاد است احداث می‌شود.

به هر تقدیر باید منتظر بود و دید که آیا مصوبه تکراری شورای ترافیک میبد درباره احداث پل عابر پیاده در مقابل دانشگاه آزاد میبد به مرحله عمل خواهد رسید یا مثل بسیاری دیگر از مصوبات این شورا مجددا به آرشیو تاریخ خواهد پیوست تا خدای ناکرده اتفاق جدیدی بیفتد و این مصوبات مجددا روی میز مدیران قرار گیرد!