کسانی مدعی شده‌اند که هیچ درکی از انقلاب و جنگ نداشتند و فقط چفیه و ریشش را دارند/ اگر ادعایی هم هست ما باید آن ادعا را داشته باشیم

نقیبی زاده در پاسخ به این سوال “میبدما” که آیا به غیر از شما کسانی‌که پس از انقلاب یا جنگ متولد شدند، حق ندارند که داعیه‌دار شهدا باشند، گفت: بله شما حق دارید ادعا داشته باشید اما چیزی را درک نکرده‌اید و شما انقلابیون بعد از جنگ هستید!

شهردار میبد در پاسخ به سوال خبرنگار “میبدما” پیرامون موضوع علت تغییر نام کوچه شهید مسعود دهقانی با ادبیاتی عجیب و جالب توجه پاسخ داد.

سید علی نقیبی‌زاده با بیان اینکه این معبر قبلا کوچه‌ای به نام شهید مسعود دهقانی بوده اما بعدا خیابان شده گفت: ما اسم شهید را به هم نزده‌ایم و تابلو را هم پایین نیاورده‌ایم و انتهای کوچه به اسم همان شهید خواهد شد و علاوه بر آن به یاد شهید صارمی، نام خبرنگار بر این خیابان گذاشته خواهد شد.

وی افزود:‌ گذاشتن نام خبرنگار بر این خیابان، پیشنهاد برخی دوستان خبرنگار بود و ما خیابان را به نام شهید صارمی و به عنوان خبرنگار نامگذاری کردیم.

نقیبی‌زاده در پاسخ به این سوال “میبدما” که آیا نام این خیابان به «شهید صارمی» تغییر خواهد یافت، گفت: نه‌خیر! ما به یاد شهید صارمی، اسم این خیابان را خبرنگار گذاشته‌ایم چون روز خبرنگار، نشات گرفته از اسم شهید صارمی است!

DSC_0661

وی با تاکید بر اینکه هیچ توهینی به شهید صورت نگرفته خاطرنشان ساخت: تابلوی این کوچه باقی خواهد ماند و تابلوی خبرنگار هم اضافه خواهد شد و نظیر چنین کاری در یزد هم انجام شده و در خیابان آیت‌الله خامنه‌ای یزد، معبری وجود دارد که سه تا اسم دارد یکی به اسم «حجاب»، دیگری به اسم «آیت‌الله خامنه‌ای ۲۵» و سومی هم به نام «نساجان» و تابلوی هر سه تا اسم هم موجود است!

شهردار میبد به این پرسش “میبدما” که چرا معابر و خیابان‌های بی‌نام دیگر مثل جاده راه‌آهن و خیابان جنب روضه رضوان را برای این نامگذاری اختصاص ندادید، پاسخی نداد.

وی در عین حال گفت: این تغیر جنجال‌آمیز نبوده و اصلا خیابانی که ما احداث کردیم اسم نداشته بلکه کوچه‌ای بوده که اسم داشته و در این خیابان میلیاردها تومان هزینه شده و شهرداری حق دارد یک اسم برای این خیابان انتخاب کند.

نقیبی زاده با بیان اینکه اگر نخواهند این قضیه را جنجالی کنند، مشکلی درست نمی‌شود، افزود:‌ اگر بخواهند جنجال درست کنند ما هر کاری بخواهیم بکنیم جنجال می‌کنند مثلا می‌خواهیم ساختمان شهرداری را بازسازی کنیم می‌گویند چرا پول شهرداری را هزینه کار واجبتر نمی‌کنید درحالیکه ساختمان کنونی شهرداری، توهین به مردم میبد است و قبل انقلاب و در زمان آقای سید جعفر طاهایی برای ۱۰ نفر پرسنل ساخته شده است.

وی مدعی شد: بروید ببینید درحالیکه بهترین ساختمان برای دادگستری در خیابان شهید رجایی موجود است، دارند دوباره هم می‌سازند اما هیچکس ایرادشان نمی‌گیرد که چرا دارند ساختمان دوم می‌سازند ولی اگر ما بخواهیم ساختمان شهرداری را مجددا بسازیم صدجور انتقاد به ما می‌کنند و ما را زیر سوال می‌برند.

وی در پاسخ به این سوال “میبدما” که کدام رسانه درباره بازسازی ساختمان شهرداری انتقاد کرده، گفت: در صفحه دوم ماهنامه «بچه‌های کویر» نوشته‌اند شهرداری بیش از آنکه به ساختمان درخور توجه نیاز داشته باشد نیازمند تحول اداری در حوزه منابع انسانی است.

شهردار میبد مجددا به نامگذاری خیابان خبرنگار اشاره کرد و گفت: درباره اسم شهدا من بیشتر از کسانی که الان ادعا دارند، مدعی هستم چرا که زمان انقلاب ما بودیم که در انقلاب و جبهه و جنگ بودیم و الان کسانی ادعا دارند که سی سال سن بیشتر ندارند و هیچ چیز از انقلاب و جنگ درک نکرده‌اند و ما ادعایمان بیشتر است و در واقع دلمان هم بیشتر می‌سوزد.

وی افزود: ماها نسل قبل از انقلاب هستیم و انقلاب و جنگ و شهادت را درک کردیم و حالا کسانی مدعی شده‌اند که هیچ درکی از این اتفاقات نداشتند و متاسفانه فقط چفیه و ریشش را دارند درحالیکه ما بیشتر درک کردیم و بیشتر حرص می‌خوریم و اگر داعیه‌ای هم هست ماها این داعیه را داریم و دلمان هم بیشتر برای شهید و خانواده شهید می‌سوزد و اگر ادعایی هم هست ما باید آن ادعا را داشته باشیم.

نقیبی زاده در پاسخ به این سوال “میبدما” که آیا به غیر از شما کسانی‌که پس از انقلاب یا جنگ متولد شدند، حق ندارند که داعیه‌دار شهدا باشند، گفت: بله شما حق دارید ادعا داشته باشید اما چیزی را درک نکرده‌اید و شما انقلابیون بعد از جنگ هستید!

وی گفت: من از سایتهایی که بدون هیچ مسئولیتی کار می‌کنند توقعم می‌شود چرا که کسانی که میلیاردها تومان سرمایه دارند و در کار اقتصادی هستند هیچ دیده نمی‌شوند ولی ما اگر یک قدم برداریم صدجور زیر سوال قرار می‌گیریم و این هم فقط خط و خط بازی است.

وی در پاسخ به این سوال “میبدما” که این متخلفان میلیاردی چه کسانی هستند به بیان این جمله اکتفا کرد: بروید ببینید در کارخانه‌ها چه کار کرده‌اند. بروید ببینید کسانی که هیچ چیز نبودند ظرف ۱۰-۱۵ سال چه کار کردند.

شهردار میبد همچنین به این توضیح “میبدما” که “اتفاقا حجم انتقادات رسانه‌های میبد از شهردار جدید بسیار اندک بوده و در “میبدما” نیز به غیر از موضوع نامگذاری کوچه شهید مسعود دهقانی، انتقاد دیگری به شهردار میبد نشده” پاسخی نداد.

مهندس نقیبی زاده در ادامه این گفتگو سخنانی را مطرح کرد که بار حقوقی و قضایی دارد و در صورت صلاحدید ایشان و مقامات انتظامی و قضایی شهرستان، روی خروجی “میبدما” خواهد رفت.

مطالب مرتبط: