طرح تفکیک پسماند خشک از مبداء در میبد اجرا می شود

طرح تفکیک پسماند خشک از مبداء توسط شهروندان با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری و شرکت بهدیس بازیافت آغاز می شود.

به گزارش میبدما؛ علیرضا نقوی شهردار میبد در خصوص اجرای این طرح گفت: طرح تفکیک پسماند خشک از مبداء از هفته اول مهرماه با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری میبد و شرکت بهدیس بازیافت آغاز خواهد شد و موفقیت و استمرار این طرح در گروی همکاری شهروندان خوبمان می باشد.

وی عنوان کرد: بصورت کلی سه نوع پسماند یا زباله داریم، زباله بیمارستانی که عفونی و خطرناک می باشند، پسماند صنعتی و پسماند عادی که توسط شهروندان بر اثر فعالیت روزانه تولید می شود این نوع پسماند شامل پسماند خشک و تر می باشد که ما در این طرح، تفکیک پسماند خشک را آغاز می‌کنیم.

مهندس نقوی افزود: سه ایستگاه در سطح شهر ایجاد شده و شهروندان می توانند در ساعت‌های مشخص که از طریق کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری میبد اطلاع رسانی می شود، پسماندهای خود را به ایستگاه های جمع آوری پسماند تحویل دهند.

شهردار میبد در خصوص دغدغه شهروندان در بحث زباله گردها گفت: این موضوع بارها مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته و از دغدغه های مدیریت شهری و مسئولین نیز بوده و هست که با اجرای موفقیت آمیز این طرح که همت و تلاش شهروندان را می طلبد این معضل قابل حل می باشد.

وی ضمن درخواست از شهروندان در راستای تفکیک پسماندهای قابل بازیافت شامل کاغذ، پلاستیک، ظروف شیشه ای و فلزی و تحویل به ایستگاه های تعبیه شده افزود: در حال حاضر به صورت متوسط هر شهروند ایرانی روزانه ۶۵۰ گرم زباله خانگی تولید می کند اگر با دقت ویژه ای این زباله های تولیدی را تفکیک کنیم قطعاً دیگر شاهد زباله گردی و حضور کودکان کار برای جمع آوری زباله و پسماند نخواهیم بود.

نقوی گفت: از شهروندان عزیز انتظار داریم از دوره‌گردهایی که در کوچه و محلات برای خرید این اقدام در حال گشت زنی هستند استقبال نکنند و این پسماندها را به ایستگاه‌ها تحویل دهند که در ازای آن بسته‌های تشویقی به شهروندان عزیز پرداخت خواهد شد و اگر این طرح مورد استقبال قرار گیرد، مرحله های بعدی مانند جمع آوری و تفکیک از در منازل مد نظر قرار خواهد گرفت.