مدعی هستم که ما بیش از سه میلیارد تومان بدهکاری در شهرداری میبد داریم/ هیچکدام از نقاشی‌هایی که در سطح شهر انجام شده حساب شده نبود

نقیبی زاده گریزی به طرح‌های نظارت و بایگانی شهرداری میبد که در زمان شهردار سابق کلید زده شده بود، زد و گفت: ۱۷۰ میلیون تومان بابت بایگانی و ممیزی قرارداد بسته شده که این قرارداد می‌توانست با عدد خیلی کمتری و با نظارت بیشتر و کیفیت بهتری انجام گیرد.

  • پیرو مطرح شدن برخی از مسائل در نشست خبری چند هفته قبل شهردار میبد با خبرنگاران، برخی منابع مطلع با تردید در آمار و ارقام ارائه شده، بدهی دو تا سه میلیارد تومانی شهرداری میبد از دوره قبل که توسط آقای مهندس نقیبی زاده در نشست مذکور اعلام شده بود را رد کردند. به همین جهت خبرنگار “میبدما” در تماس با شهردار میبد از کم و کیف این ماجرا و همچنین مسائل و ابهامات دیگری که در حوزه شهرداری میبد مطرح است سوال نمود و البته شهردار میبد توضیحات بسیار مهم و در عین حال جالبی را ارائه نمود.

مهندس نقیبی زاده در گفتگو با خبرنگار “میبدما”، ضمن تایید مجدد آنچه در کنفرانس خبری خود درباره بدهی شهرداری میبد مطرح کرده بود، گفت: تمام اسناد و مدارک مالی مرتبط با این موضوع در امور مالی شهرداری موجود است.

وی افزود: بیش از یک میلیارد تومان هزینه‌ای است که برای کشتارگاه انجام شده و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هم هزینه قیر شهرداری شده که همچنان فاکتورهایش باقی مانده است و هیچکدام از پیمانکارهایی که کار کرده‌اند پول نگرفته‌اند و به همین خاطر روزی نیست که ما با اینها درگیر نباشیم و پولی نداریم که به آنها بدهیم.

IMG_9609-350x245

شهردار میبد همچنین با اشاره به زمین‌های آزاد شده توسط شهرداری در دوره قبل گفت: متاسفانه ما بیش از ۲-۳ میلیارد تومان به خاطر عدم پرداخت هزینه زمین‌های آزاد شده توسط شهرداری میبد بدهکاریم.

وی خاطرنشان ساخت: من مدعی هستم که ما بیش از سه میلیارد تومان بدهکاری داریم.

نقیبی زاده با بیان اینکه کسی را در این زمینه مقصر نمی‌داند، افزود: البته بایستی حداقل بخشی از هزینه‌های انجام گرفته را قبلا پرداخت می‌کردند اما همه را با وعده و وعید نگه داشتند تا یک مجموعه جدید روی کار بیاید.

وی با طرح این ادعا که برخی از کارهایی که در سطح شهر انجام شده حساب شده نبوده است، گفت: به عنوان نمونه، هیچکدام از نقاشی‌هایی که در سطح شهر انجام شده حساب شده نبوده است و در این موضوع احساساتی برخورد شده و فقط برای آنکه ظاهر کار را حفظ کرده باشند این کار را انجام داده‌اند.

شهردار میبد یکی دیگر از مصادیق کارهای حساب نشده شهرداری در دوره قبل را آلاچیق سازی در پارک غدیر عنوان کرد و افزود: معلوم نیست این کار به چه منظور انجام گرفته درحالیکه هنوز محوطه‌سازی، زمینه‌سازی و طراحی‌های لازم برای انجام این کار انجام نگرفته است

وی گفت: یکسری رفته‌اند کاری در امیرآباد انجام داده‌آند بدون آنکه پیش‌بینی کنند این کار چگونه می‌خواهد اجرا شود و فقط در یک فاکتور ۱۵ میلیون تومان تعهدی ایجاد کرده‌اند که آن طرح اصلا قابل اجرا نیست و کارهایی از این قبیل زیاد است.

نقیبی زاده گریزی به طرح‌های نظارت و بایگانی شهرداری میبد که در زمان شهردار سابق کلید زده شده بود، زد و گفت: ۱۷۰ میلیون تومان بابت بایگانی و ممیزی قرارداد بسته شده که این قرارداد می‌توانست با عدد خیلی کمتری و با نظارت بیشتر و کیفیت بهتری انجام گیرد.

وی در پایان این بخش از گفتگوی خود، خاطرنشان ساخت: ما منکر زحمات افراد نیستیم اما در کنارش این مسائل هم وجود دارد.