قطع تعدادی از درختان جهت بهسازی خیابان امام خمینی(ره) و عقب‌نشینی پیاده‌روها

شهردار میبد گفت: طبق آئین‌نامه‌ای که مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرداد ۸۸ تصویب کرده است، هرگونه قطع یا جا به جایی درختان با مجوز شهرداری ممکن است.

مهندس علیرضا نقوی در پاسخ به خبرنگار میبدما در مورد چرایی قطع برخی از درختان خیابان امام خمینی(ره) میبد با اشاره به یکی از علل امکان صدور این مجوز مانند واقع بودن درختان در معابر یا جلوی راه مردم، گفت: موضوع قطع و جا‌به‌جایی تعدادی از درختان در خیابان امام خمینی(ره) و خیابان بین الحرمین، طبق درخواستی که از حوزه عمرانی شهرداری به کمیسیون ماده ۷ ارسال شد، مطرح و مصوب شد.

شهردار میبد با اشاره به خشک بودن برخی از این درختان قطع شده در محدوده تامین اجتماعی، تصریح کرد: مجوز قطع این درختان با اینکه توسط حوزه های مرتبط با شهرداری صادر شده، اما خود شهرداری نیز موظف به پرداخت جریمه در این زمینه است که به عنوان مثال برای درختان خیابان بین الحرمین ۲۵ میلیون تومان و برای خیابان امام خمینی(ره) مبلغ ۷۵ میلیون تومان باید به حساب کمیسیون ماده ۷ واریز شود.

وی با اشاره به این موضوع که این مبالغ نیز به مصرف کاشت درختان جدید و توسعه فضای سبز شهری می رسد، افزود: طبق دستورالعمل ها و بخشنامه ای در اختیار شهرداری نیز کاشت جایگزین این درختان طبیعتا درخت کاج نخواهد بود و به جای این درخت که آسیب ها و آفات فراوانی به همراه دارد، درخت هایی مانند نارون پنج‌شش ساله کاشت می شود.

مهندس نقوی در مورد عقب‌نشینی پیاده‌رو ها در حد فاصل میدان عدالت و جوان در طرح بهسازی آسفالت این خیابان نیز گفت: بزرگترین مشکل ما در این خیابان عدم وجود پارکینگ مناسب است که میزان قانونی عقب‌نشینی پیاده‌روها نیز به همین علت اعمال شده است.

علیرضا نقوی گفت: طبیعتا برای اینکه به یک شرایط بسیار بهتر در خیابان امام خمینی (ره) برسیم و درختان متناسب با اقلیم هوایی و مسیر تردد بهتری داشته باشیم، باید برخی از ملزومات کار که اصلاح و بهسازی و مشکلات حاشیه ای آن می‌باشد را تحمل کنیم و مردم شریف میبد ان‌شاءالله در آینده ای نزدیک از این ظرفیت استفاده خواهند برد.