نامگذاری بوستانی به نام «پرستاران» در میبد/ شهرداری یک میلیارد ریال به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) کمک می کند

شهردار میبد گفت: به پاس خدمات و زحمت های کادر پزشکی و پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، بوستان ۲۵ هکتاری در میبد به نام پرستاران نامگذاری می شود.

مهندس علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار میبدما؛ با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری در مقابل ویروس جدید، اظهار داشت: در شرایط بسیار ویژه ای قرار گرفته ایم و از همه شهروندان عزیز میبدی می خواهم که این موضوع را جدی گرفته و با رعایت مسائل بهداشتی جلوی بدتر شدن شرایط موجود را بگیرند.

وی افزود: شهرداری میبد در راستای وظایف ذاتی خود، ضد عفونی کردن اماکن و تجهیزات شهری را در اولویت قرار داد و در جهت سرعت بخشی به کارهای ارباب رجوع با افزودن شیفت های فوق العاده عصر نسبت به دریافت درخواست ها و جوابگویی در روز بعد اقدام کرد.

مهندس نقوی با اشاره به یادداشت و تصریح آیت الله اعرافی ذیل دستورالعمل ۶ بندی شهرداری میبد در جهت مبارزه با بیماری کرونا و ورود شهرداری با همه ظرفیت در این مسیر، ادامه داد: به جز این موضوعات، پیشنهاد کمک یک میلیارد ریالی شهرداری میبد به بیمارستان امام صادق(ع) جهت حفظ سلامت شهروندان و کمک به تقویت امور بهداشت و درمان شهرستان نیز مورد تایید اعضای محترم شورای شهر قرار گرفت که طبق صلاحدید مدیریت بیمارستان جهت خرید وسائل و تجهیزات مورد نیاز مصرف خواهد شد.

وی با اشاره به زحمات و تلاش های مجاهدانه کادر پزشکی و پرستاران میبدی در مبارزه با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: همزمان با ۱۵ اسفند ماه و روز درختکاری، بوستان ۲۵ هکتاری در کمربند غربی میبد در نزدیکی انبار بزرگ شهرداری به نام پرستاران نامگذاری شد و کاشت نهال در آن آغاز شد که پس از عید نوروز نیز کارهای عمرانی آن در دستورکار قرار خواهد گرفت.

شهردار میبد با بیان این موضوع که بعد از رفع مشکلات ناشی از بیماری کرونا، به نیت ۵۰۰ شهید شهرستان میبد، ۵۰۰ نهال در این بوستان کاشته خواهد شد، افزود: بخشی از این بوستان نیز به عنوان باغ خاطره ها نامگذاری خواهد شد که مردم عزیز میبد نسبت به اتفاقات خوبی مانند ازدواج، تولد فرزند و کسب موفقیت های مهم در زندگی‌شان، به نام خود در این بوستان نهالی همراه با پلاکی به نام خود غرس می کنند.

وی با اشاره به اختصاص جریمه های کمیسیون ۷ جهت کاشت درخت در این بوستان، ادامه داد: تقویت درختکاری در این بوستان و همچنین بام میبد در آینده ای نزدیک، جهت حفظ توازن سبزی شهرستان و به نوعی ریه های شهر خواهد بود و طبیعتا آبیاری قطره ای به همراه کاشت درختانی مانند نارون، زیتون و درختان مثمر ثمر دیگر، از ویژگی های این فضاهای سبز شهری خواهد بود.

مهندس علیرضا نقوی در پاسخ به موضوع میدان شهید سلیمانی نیز گفت: جهت احداث میدان در مورد آزادسازی های اطراف آن به مشکل خوردیم که البته مجبور به اصلاح هندسی آن شدیم و امیدواریم تا قبل از عید بتوانیم سنگ جدول این میدان را کار کنیم و در آینده ای نزدیک نیز نسبت به تکمیل و المان‌گذاری مناسب اقدام کنیم.