۷۰ درصد کار مدیریت مدارس ما باید به دست دانش‌آموز سپرده شود

شیرزاد با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش استان بویژه شهرستان میبد در جشنواره های علمی و آموزشی و کسب رتبه برتر کنکور سراسری برای بیست و یکمین سال این موفقیت را مرهون تلاش های مدیران و معلمان دلسوز و همدلی و همزبانی مردم و مسئولین خواند.

امام جمعه میبد در دیدار مدیرکل و ۲۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش استان گلستان گفت : نظام آموزش و پرورش و دانشگاهی ما در سه دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی با بیان اینکه برای پیش رفتن در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاهها نیاز به تئوری و مطالعات قوی داریم ، نگاه مردم و مسئولین به تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش را نگاه راهبردی و مهم خواند و افزود : این نگاه راهبردی باید در بدنه نظام و فرهنگ عمومی کل جامعه نفوذ و رسوخ پیدا کند .

???????????????????????????????

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد : نظام اداری و مردم باید آموزش و پرورش را در همه ابعاد در جایگاه نخست قرار دهند و در همه زمینه ها با آن همدلی و همزبانی داشته باشند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه اسلام دین تمدنی است و زبان و ادب فارسی هم نقش مهمی در تمدن اسلامی ایفا کرده است افزود : آموزش و پرورش ما باید این روح و نگاه تمدنی را به دانش آموز تزریق کند چرا که این اعتماد به نفس و خودباوری افقهای بلندی را به روی دانش آموز باز می کند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این که ما صاحب گفتمان تمدنی در دنیا هستیم گفت : دانش آموزان ما با این روح تمدنی و گفتمان فکری باید پیشگام فکر و فرهنگ در دنیا باشد و فاصله های ما با دنیای امروز را پر کند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بر ارتقاء منابع انسانی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت : تقویت منابع انسانی به دانش و بینش و افق نگاه خود آموزش و پرورش بر می گردد و باید مدیران در آموزش و پرورش در بعضی از جاها فراتر از دستورالعمل خلاقیت و ابتکار به خرج دهد.

امام جمعه میبد کار در آموزش و پرورش را نیازمند عشق و انگیزه دانست و افزود : اگر انگیزه و عشق باشد منابع انسانی در آموزش و پرورش خلاق و مبتکر و دارای دانش و اندیشه حوزه تعلیم و تربیت با گستره ای که دارد جای همه مولفه ها و شاخص ها را پر می کند.

آیت الله اعرافی بر سیستم مشارکت دانش آموزان در مدیریت و برنامه ریزی در مدارس هم تاکید کرد و گفت : ۷۰ درصد کار مدیریت مدارس ما باید به دست دانش آموز سپرده شود چرا که این نقش دادن در مدیریت و برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی میزان مهارت و ابتکار و خلاقیت را در دانش آموزان تقویت می کند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به فعالیت های جامعه المصطفی العالمیه ، جامعه المصطفی را یک نهاد علمی و بین المللی عنوان کرد و گفت : این نهاد یکی از قطب های علمی و فکری جهان اسلام زیر نظر رهبری است و در حال حاضر ۴۰ هزار فارغ التحصیل را از ۱۲۰ کشور داشته است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه تمرکز کار جامعه المصطفی در حوزه علوم اسلامی و انسانی با نگاه اسلامی بر طلاب و فضلا در خارج از کشور و غیر ایرانی است افزود : جامعه المصطفی در دنیا در شبکه های مختلف علمی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی فعال است و بخشی از دانش آموختگان این نهاد صدها مدارس آموزش و پرورش را در نقاط مختلف دنیا راه اندازی کرده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ۱۵۰ رشته از کاردانی تا دکترا و سطوح ۴ و ۵ حوزه در جامعه المصطفی العالمیه وجود دارد گفت : این نهاد در سه گروه شیعی ، اهل سنت و مشترک در گفتگو و تعامل میان مذهبی اسلامی و سایر ادیان ، با شفافیت و قانمندی در کشورهای مختلف در ارتباط است .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد : ما حرکت علمی ، اسلامی انقلابی و عقلانی را در قالب جامعه المصطفی العالمیه در دنیا تعقیب می کنیم و اسلامی که ارائه می کنیم یک گفتمان مبارزه با ظلم و ستم و عقلانی و دور از خشونت و ناهنجاری های میان مذهبی است که دنیا امروز به آن نیاز دارد .

وی تصریح کرد : جامعه المصطفی العالمیه پرچمی است که به نمایندگی از گفتمان اسلامی برافراشته شده است و بر این عهد و پیمان هستیم که اسلام متعادل ، عقلانی و منطقی را به جهان عرضه کنیم و این راهی است که باز و به سمت جلو در حال حرکت است .

امام جمعه میبد عرضه معارف بلند اهل بیت و ترویج فرهنگ و زبان و ادبیات فارسی را در این راستا مهم دانست و افزود : مهمترین راه صدور انقلاب اسلامی تربیت نیروی بومی با این منطق در جهان است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در ابتدای این دیدار با اشاره به مسائل و مشکلات و دغدغه های فرهنگیان بر توجه ویژه دولت و مسئولین نظام به این قشر خدوم و زحمت کش تاکید کرد .

شیرزاد با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش استان بویژه شهرستان میبد در جشنواره های علمی و آموزشی و کسب رتبه برتر کنکور سراسری برای بیست و یکمین سال این موفقیت را مرهون تلاش های مدیران و معلمان دلسوز و همدلی و همزبانی مردم و مسئولین خواند.

مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه از ظرفیت های تاریخی میبد بویژه موزه زیلو ، نارین قلعه بازدید کردند.

همچنین با حضور در منزل یکی از بازنشستگان فرهنگی از مجموعه تاکسی درمی حیات وحش بازدید کردند.