حضور امریکا در منطقه عامل بحران‌آفرینی و بی‌ثباتی است / انتقام ما آن‌وقت به پایان می‌رسد که ردی از آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا نماند

امام جمعه موقت میبد گفت: اخراج امریکا از منطقه غرب آسیا تأمین منافع همه کشورهای منطقه بلکه جهان است.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه؛ امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار پادشاه قطر مبنی بر اینکه همه کشورها باید همت خود را بر این قرار دهند که امریکا را از منطقه غرب آسیا بیرون برانید، افزود: اخراج امریکا از منطقه غرب آسیا تأمین منافع همه کشورهای منطقه بلکه جهان است.

حجت‌الاسلام محمد اعرافی گفت: حضور امریکا در پایگاه‌هایی که در کشورهای منطقه ایجاد کرده است عامل بحران‌آفرینی، بی‌ثباتی و ناامنی، ترور، وحشت و اختلاف میان جامعه اسلامی است.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش گام مهمی در تسریع تحولات و بیداری امت اسلامی شد، افزود: سیاست‌های امریکا که نظم نوین خاورمیانه را در منطقه دنبال می‌کرد با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش بر باد رفت.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد آمریکایی‌ها گفت: انتقام ما آن‌وقت به پایان می‌رسد که ردی از آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا نماند.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: حمله به پایگاه عین الا سد امریکا با موشک‌های نقطه زن، در دورترین نقطه چنان ولوله‌ای در دشمن ایجاد کرد که صدای رئیس‌جمهور بزدل امریکا در پشت تریبون می‌لرزید که این قدرت اسلام، شیعه و نفس مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام اعرافی با اظهار تأسف از سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن تعدادی از هم‌وطنان و تسلیت به بازماندگان آنها گفت: عجله در رسیدن به نتیجه در این موضوع خوب نیست و عزیزان ما در سپاه، قوه قضائیه و مسئولین پی گیر هستند.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: سپاه از اول انقلاب تاکنون در همه عرصه‌ها حضورداشته و خدمات آنها را با یک خطای انسانی که شاید هم بر اساس قراین جنگ سایبری باشد نباید زیر سؤال برد و آن را تضعیف کرد.

وی اظهار داشت: اگر سیل و زلزله سالها و روزهای اخیر در کشور را نگاه کنید می‌بینید که سپاه با تمان نیرو و امکانات در حال ارائه کمک و خدمات به مردم سیل‌زده است.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه سپاه برخاسته از دل مردم و نفس مسیحایی امام و رهبر معظم انقلاب است و باید برای حمایت از آن‌همه برخیزیم، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ اقدام تروریستی در هواپیما را همین سپاه خنثی کرد و روزی پنجاه‌هزار خرابکاری سایبری را سپاه خنثی می‌کند، این خبری است که معاون پدافند عامل می‌گوید.

وی با اشاره به حضور سفیر خیره‌سر و گستاخ انگلیس در بین فرصت‌طلبان و گروه‌های سلیبریتی ها و هنرمندان کم‌مایه و فریب‌خورده در تهران گفت: این عده دنیاگرا می‌خواستند دوباره فتنه ایجاد کنند که در نطفه خفه شد.

حجت‌الاسلام اعرافی خطاب به دولت افزود: دولت مسئول است که این سفیر گندیده دهان گستاخ و بی‌شرم دولت فرتوت انگلیس را از کشور اخراج کنید.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: ملت بزرگ ایران سقوط هواپیمای اوکراینی را هرگز به‌حساب سپاه و نظام نمی‌گذارند و حمایت قاطع خود را از سپاه خدمت گذار و تمام نهادهای مردمی و ارزشی اعلام می‌کنیم.

خطیب جمعه میبد سالروز تشکیل شورای آموزش‌وپرورش را گرامی داشت و گفت: توزیع اعتبارات دولتی، برنامه‌ریزی در جهت توسعه امکان آموزش، نظارت مستقیم بر بحث آموزش‌وپرورش، جلوگیری از افت تحصیلی با برنامه‌ریزی‌های مدون و تشویق خیرین در کمک به پروژه‌های آموزش‌وپرورش، تقویت اعتقادی مردم با گسیل داشتن مبلغان و مبلغات در مدارس را از برکات این شورا برشمرد.

وی افزود: شورای آموزش‌وپرورش میبد در پنج سال گذشته رتبه اول را در کارایی داشته است و مصوبات بسیار راهبردی برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی داشته است.

امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: مردم باید چشمشان را باز و بصیرت خود را در انتخابات به‌کارگیرند.

حجت‌الاسلام اعرافی بابیان اینکه رایتان را با چشم‌باز به صندوق‌های اخذ رأی بیندازید به برخی از گرفتاری‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: رایتان را پس از تحقیق و بررسی سوابق آنها، به افراد ارزشی، پاک دستی بدهید و ببینید آن‌هایی که در دستگاه دولتی بودند اموال دولتی را این‌طرف و آن‌طرف کردند یا نه؟ و آیا در دفاع از نظام، انقلاب و رهبری پیشگام بودند یا نه؟

وی تصریح کرد: کسی را باید به مجلس بفرستید که در مجلس تقنین، نظارت و به امور ما و جامعه و شهر ما رسیدگی کند که امین باشد.

خطیب جمعه میبد گفت: ما در زمان غیبت امام زمان و نزدیک ظهور مسئولیتمان سنگین است و در رویارویی با دشمن در این حوادث متوالی، خداوند انسان‌های مؤمن را از اهل کفر جدا، پاک و صیقلی و نورانی می‌کند.