ملت ایران عاشق امام حسین و پای آرمان های عاشورا ایستاده است

حضرت آیت الله اعرافی درخطبه های نماز جمعه و روز عاشورا گفت : مردم ما با وجود همه سختی ها، پایداری در راه امام حسین را نشان دادند که عزای امسال سالار شهیدان باشکوه تر از سال قبل است و این ملت عاشق امام حسین پای آرمان های عاشورا ایستاده است .

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، حضرت آیت الله اعرافی درخطبه های نماز جمعه و روز عاشورا گفت : مردم ما با وجود همه سختی ها، پایداری در راه امام حسین را نشان دادند که عزای امسال سالار شهیدان باشکوه تر از سال قبل است و این ملت عاشق امام حسین پای آرمان های عاشورا ایستاده است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه عاشورای واقعی آن است که انسان ساز ،جامعه ساز و تمدن ساز باشد گفت: این نشانه عاشورای مقبول حسینی است و اگر عاشورای ما و شما درزندگی فردی، خانوادگی و محیط اجتماعی اثر گذاشت و جامعه را از فساد پاک، بی عفافی و بی حجابی را ترد ، فقر و فساد را بزداید عاشورای واقعی است.

خطیب جمعه میبد افزود : عاشورای واقعی باید انسان ها را برای خدمت به خلق خدا متحد، مژده دهنده تمدن نوین اسلامی باشد بنابراین باید کمربندها را ببندیم و عزم ها را جزم و دل ها را به خدا بسپاریم و با آرمان های شهدای کربلا بیعت و میثاثق ببندیم.
عاشورای عصر حاضر کارزار گفتمان انقلاب اسلامی با جبهه استکبار است

مدیرحوزه های علمیه کشور اظهارداشت: عاشورای این عصر و روزگار، برخورد و کارزار گفتمان مترقی انقلاب اسلامی و شهدای عالی قدر ما با جبهه امریکا و اسرائیل و مستکبران عالم و منافقان و بدخواهان و مسخره کنندگان ارزش های الهی است.
پرونده کربلا بسته نشده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ای سوگواران حسین (ع)، عاشورا تمام نشده و پرونده کربلا بسته نشده است مگر نمی بینید امروز هم عاشورا متناسب با خود آن جریان دارد و مستکبران عالم راه یزید را طی می کنند و مگر با گوش باطنمان نمی شنویم که امام می فرماید” هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه “.

آیت الله اعرافی گفت : امروز هم معرکه عاشورا به روی ما و شما گشوده است و جانبازی برای خدا ، فداکاری برای آرمان های اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی که شما سهامداران، ملت عزیز و شهدا و ایثارگران ما هستند در عاشورا ریشه دارد .
انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد و مثل عاشورا زلال است

امام جمعه میبد با بیان اینکه انقلاب اسلامی عاشوراست که همه خوبی ها را دربر دارد و هرچه بدی دراین جریان پیدا شود از جریان نفاق و ناپاکی است و خود انقلاب اسلامی مثل عاشورا زلال است گفت : باید پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاد چرا که امروز هم معرکه عاشورا در سراسر عالم برقرار است و حسینی های راستین باید با همه وجود فریاد لبیک یا حسین سر دهند .

وی با تاکید بر پیمودن این راه پرافتخار افزود: فکر نکنیم عاشورا قطعه تاریخی تمام شده است هرگز ! چرا که امام حسین (ع) عاشورا را خلق کرد تا در همه تاریخ همه انسان های پاک و آزاده زیر پرچم او جمع و به آرمان های او عشق بورزند.
پیام عاشورا به مستکبران این است که خط خود را از عاشورای سرخ حسین یاد گرفتیم

حضرت آیت الله اعرافی تصریح کرد: پیام عاشورا به مستکبران عالم آن است که ما عاشورایی هستیم ، ایران محور مقاوت و آزادگان عالم، خط خود را از عاشورای سرخ حسین یاد گرفتند و اگر فکرمی کنند با تحریم، فشار و فتنه انگیزی و هزار مصیبتی که بر سر این عاشورائیان می آورند عقب می نشینند اشتباه می کنند؛ ملت ایران عاشورایی است؛ جوانان ما حسینی هستند و هرگز در برابر شما تسلیم نخواهند شد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران و انقلاب اسلامی محور مقاومت و عاشوراست اظهارداشت: این را بدانید از یمن تا سوریه تا لبنان و عراق و هرجایی که مسلمان آزاده و عاشورایی است؛ محور خود را کربلا می دانند .

امام جمعه میبد گفت: پیام عاشورای امسال به اسرائیل و دشمنان عالم اسلام و قرآن سوزان تبهکار آن است که از عاشورا یاد گرفتیم ؛ پای قرآن، آرمان و عزت و شرافت و کرامت الهی خود خواهیم ایستاد و شما آرزوی خود را به گور خواهید برد .
عاشورا و انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند

مدیرحوزه های علمیه کشور با بیان اینکه پیام عاشورای ایران و اسلام و امت اسلام به دوستان این است که عاشورا باقی خواهد ماند و دشمنان اباعبدالله در تاریخ محو شدند و پیشگویی زینب کبری محقق شد گفت: حضرت زینب قهرمان کربلا تاریخ را پیش بینی کرد و به تاریخ گفت که دشمنان ما محو و پرچم ما در اهتزاز و نام و یاد ما و مصیبت زدگان و مهنت دیدگان کربلا می ماند و انقلاب اسلامی و شهدای ما هم می ماند.

امام جمعه میبد پیام عاشورا به مسئولین را هم خاطرنشان کرد و گفت: ودیعه سخت و سنگینی در دست شماست و باید قدر ملت را دانست ، تلاش و مجاهدت کرد .
باید درس امید و شجاعت را از عاشورا فرابگیریم

آیت الله اعرافی با قدردانی از همه عزاداران و هئیات مذهبی گفت: باید درس امید، شجاعت، شکیبایی ، دینیداری ، امربه معروف و نهی از منکر، عبادت و نماز و جمعه و جماعت را از عاشورا فرا بگیریم چرا که درس عاشورا خدمت به مردم است.

خطیب جمعه میبد اطعام ها، فعالیت های خوب عاشورای در هیئات را قابل ستایش خواند و گفت: حسینیه ها و مساجد ما باید به هم گره بخورد و در طول سال ادامه پیدا کند و از فردا آبرومند تر،جوانان شما الهی تر، حرکت ما انقلابی تر، فسادها کاهش و کوی و برزن ما از ناپاکی ها زدوده شود.