آیت‌الله اعرافی:

بحران زیست‌محیطی و آلایندگی امروز منطقه متوجه دستگاه‌های مسئول و دولت‌هاست

آیت‌الله اعرافی در جلسه شورای محیط‌زیست تصریح کرد: علت اینکه امروز در دشت یزد – اردکان با مشکل آلایندگی مواجهیم این است که دولت پای‌کار نیست و هر اشکالی که وجود دارد متوجه دستگاه‌های مسئول و دولت است.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، آیت‌الله اعرافی در جلسه شورای محیط‌ زیست که با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل محیط‌ زیست و فرماندار برگزار شد؛ دغدغه‌های مردم شهرستان میبد را پیرامون آلایندگی‌های صنعتی و زیست‌محیطی تشریح کرد.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه هرسال چندین گزاره و اولویت‌ها را در شهرستان میبد با اهتمام مسئولین تعیین می‌کنیم گفت: یکی از این راهبردهای شهرستان میبد همواره مسائل زیست‌محیطی و آلایندگی بوده است که در شورای فرهنگ عمومی، شورای محیط‌ زیست را مصوب کردیم.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: علت اینکه امروز در دشت یزد – اردکان با مشکل آلایندگی مواجهیم این است که دولت پای‌کار نیست و هر اشکالی که وجود دارد متوجه دستگاه‌های مسئول و دولت است.

وی بابیان اینکه مسئولین محلی ممکن است منافعی را در منطقه دنبال کنند،گفت: مگر می‌شود سیاست‌گذاری در صنعت و برنامه کشور در استان بدون پشتوانه مطالعاتی باشد.

آیت‌الله اعرافی عزم عمومی و همگانی همه دستگاه‌ها، مسئولین و مردم را در مسائل آلایندگی و منابع طبیعی و هم در مسائل فرهنگی با نگاه به آینده مهم خواند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور جامعیت نگاه نسبت به همه مناطق استان را دومین کلیدواژه حل مشکلات پیش روی استان عنوان کرد.

امام‌جمعه میبد تصریح کرد: عدالت در پیشرفت و توسعه مناطق سومین کلیدواژه است که استاندار و دستگاه‌های دولتی وظیفه‌دارند، ناهمگنی و محدودسازی را در مناطق دنبال کند چراکه در جای دیگر و فرصتی دیگر، دیگران آینده بسیار پیشرفته‌ای را برای خود تفسیر می‌کنند که مطابق با عدالت نیست.

آیت‌الله اعرافی افزود: چهارم نگاه سلبی و ایجابی با رعایت مسائل زیست‌محیطی است که باید تدبیر کرد چه چیزی برای توسعه استان عالی است و چه چیزی می‌تواند برای استان بحران‌آفرین باشد.

وی راهنمای سرمایه‌گذار برای غیر استان را پنجمین کلیدواژه در حل دغدغه‌های زیست‌محیطی عنوان کرد و گفت: دولت‌ها در طول دوره‌های گذشته به مسئولیت خود عمل نکردند و امروز منطقه به بحران خورده است.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی