آیت‌الله اعرافی؛

مشارکت مردم در همه ابعاد گره‌گشا، خط‌شکن و پیشران تحول و پیشرفت است

خطیب جمعه میبد مشارکت مردم در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ازجمله اقتصادی را گره‌گشا، خط‌شکن و پیشران تحول و پیشرفت خواند و اظهار داشت: ما از مشارکت مردم باید استقبال کنیم و بدون تردید مشکلاتی که مثلاً در خودرو داریم اگر به‌درستی بر مردم تکیه و سرمایه‌گذاری درست و مراقبت لازم انجام می‌گرفت […]

خطیب جمعه میبد مشارکت مردم در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ازجمله اقتصادی را گره‌گشا، خط‌شکن و پیشران تحول و پیشرفت خواند و اظهار داشت: ما از مشارکت مردم باید استقبال کنیم و بدون تردید مشکلاتی که مثلاً در خودرو داریم اگر به‌درستی بر مردم تکیه و سرمایه‌گذاری درست و مراقبت لازم انجام می‌گرفت و دولت بی‌جهت در خیلی از مسائل اقتصادی دخالت نمی‌کرد آن مشکلات قابل‌حل بود.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه شهرستان میبد به بخش‌هایی از بیانات رهبر گران‌قدر انقلاب پرداخت و گفت: رهبر گران‌قدر انقلاب در آغاز سال جدید؛ شعار سال را سال جهش تولید با مشارکت مردم قرار دادند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه ازجمله در حوزه اقتصاد، جهش تولید، سرمایه‌گذاری و برای تولید بیشتر، به‌ویژه کالاهای اساسی و راهبردی باید تلاش کرد افزود: بر اینکه جهش تولید، پیشرفت و ترقی در شاخص‌های اقتصاد بر اساس نگاه اسلامی و عادلانه با مشارکت مردم محقق شود باید به شعار رهبر گران‌قدر انقلاب توجه داشت.

خطیب جمعه میبد مشارکت مردم در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ازجمله اقتصادی را گره‌گشا، خط‌شکن و پیشران تحول و پیشرفت خواند و اظهار داشت: ما از مشارکت مردم باید استقبال کنیم و بدون تردید مشکلاتی که مثلاً در خودرو داریم اگر به‌درستی بر مردم تکیه و سرمایه‌گذاری درست و مراقبت لازم انجام می‌گرفت و دولت بی‌جهت در خیلی از مسائل اقتصادی دخالت نمی‌کرد آن مشکلات قابل‌حل بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: قطعاً باید برنامه هفتم و بودجه سالانه و قوانین و مقررات کشور راه را برای مشارکت مردم و حمایت خوب از سرمایه‌گذاری و جهش تولید باز می‌کند.

با عزم جزم و روح جهادی و مشارکت مردم مشکلات قابل‌حل است

عضو مجلس خبرگان رهبری رسیدگی به مشکلات حاد مردم را یکی دیگر از محورهای بیانات رهبر گران‌قدر انقلاب عنوان کرد و گفت: علیرغم پیشرفت‌های فراوان، برخی از مشکلات حاد فشار سنگینی را متوجه مردم کرده است که با تدابیر لازم، عزم جزم و روح جهادی و انقلابی و مشارکت مردم با اتکا بر خدا و همراهی مردم می‌توان آنها را حل کرد.

آیت‌الله اعرافی امید به نسل جوان را یکی دیگر از محورهای بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: همه ما باید به آن اهتمام بورزیم.

زدودن تحولات از چشم و ذهن جامعه و نسل جوان از ابعاد جنگ شناختی مستکبران

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه جنگ ادراکی ترکیبی و شناختی بسیار پیچیده مستکبران عالم آن است که تمام خوبی‌های انقلاب، تمام تحولات و پیشرفت‌ها در شاخص‌های گوناگون را از چشم و ذهن جامعه و نسل جوان و جدید ما بزدایند و در برابر آن، دائم ناامیدی و یاس را تزریق کنند اظهار داشت: ما باید هم مشکلات را بشناسیم و هم نقد کنیم و هم دستاوردهایی که از آن شهدای عالی‌قدر ماست و انقلاب اسلامی آنها را به وجود آورده است غافل نشویم.

خطیب جمعه میبد نسل جوان و آینده ما باید همانند جوان عصر انقلاب و دفاع مقدس و عرصه‌های علم و دانش و فناوری، موتور محرک و پیشران جامعه باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به برنامه هفتم و اجرای درست آن، مراقبت از فساد در جامعه و مسئولان، وحدت و همگرایی جامعه و پرهیز از نگرش‌های دوقطبی در جامعه را از دیگر بیانات مقام معظم رهبری خواند.

فروپاشی خانواده زنگ خطری که به صدا درآمده است

حضرت آیت‌الله اعرافی در محور دوم بیانات خود به آسیب‌های بزرگ جامعه پرداخت و گفت: از آسیب‌های بزرگ جامعه ما زلزله‌ای است که در ارکان خانواده افکنده شده است و فروپاشی خانواده را که در غرب شاهدیم و به سمت آن رفته‌اند، زنگ خطری است که متوجه جامعه ماست.

خانواده کانون سعادت و شقاوت جامعه است

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه در نگاه اسلام، خانواده سلول بنیادین و هسته اساسی سعادت جامعه است گفت: اگر خانه‌های ما خانه‌های آباد، صمیمی، نورانی و معنوی باشد؛ این نور و صمیمیت در جامعه هم می‌تابد.

خطیب جمعه میبد خانه را کانون سعادت و شقاوت جامعه خواند و افزود: به علل و عواملی، اکنون خانه و خانواده ما که هسته اصلی جامعه است در معرض تزلزل و آسیب‌های و چالش‌های بزرگی قرار گرفته است که یکی از این عوامل افزایش سن ازدواج دومی کاهش ازدواج و سومی طلاق و چهارم اختلافات و ناسازگاری‌های درون خانواده‌هاست که خانه‌ها را فرومی‌ریزد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در سن نشاط باید جوانان خانواده قوی تشکیل دهند چراکه از سن نشاط و هیجان که گذشت خانواده استحکام لازم پیدا نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تشریفات و تجملات حاکم بر مراسم‌ها را از علل بالا رفتن سن ازدواج عنوان کرد.

وی طلاق را بسیار آسیب‌زا و زیان‌بار برای تربیت نسل آینده و جامعه خواند و افزود: طلاق آینده بچه‌ها را تباه می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه ضعف ابعاد عاطفی و معنوی در خانواده‌ها، جلوی انس خانواده را می‌گیرد تصریح کرد: فضای مجازی و موبایل مزایای خوب دارد اما از آثار مخربش این است که تمام ذهن را به خود مشغول و خانه را از انس و معاشرت فرزند با پدر و مادر و پدر و مادر با یکدیگر بازمی‌دارد که این‌یک آسیب بزرگ روان‌شناختی است.

موبایل و فضای مجازی ذهن و ضمیر نسل جوان را معطوف خود کرده است

آیت‌الله اعرافی گفت: موبایل و فضای مجازی همه ذهن و ضمیر نسل نوجوان و جوان را معطوف خود می‌کند و او را از حقیقت‌های مستقیم، روابط خوب عاطفی و از انسجام خانوادگی بازمی‌دارد.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه ما امروز در برابر سیل بنیان برافکن نهاد خانواده قرار داریم که اگر این نهاد فروریخت چیزی باقی نخواهد ماند و تمام سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی و معنوی اسلامی و انقلابی ما بر باد خواهد رفت افزود: این هشدار جدی است که در خانه‌های ماست و باید سن ازدواج را در موقع مناسب تنظیم کرد، اختلافات خانوادگی را کاهش داد و جلسات معنوی و خانوادگی و انس با قرآن را مهم شمرد.

باید سر از موبایل و فضای مجازی به شکل افراطی بیرون آورد

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: امروز اگر پرونده‌های دادگستری را در کشور و استان و شهرمان ورق بزنیم؛ درصد بالایی از این پرونده‌ها به مباحث طلاق و اختلافات خانواده برمی‌گردد بنابراین باید فساد و فحشا را کنترل کرد تا خانه استحکام پیدا کند و باید سر را از موبایل و فضای مجازی به شکل افراطی بیرون آورد تا خانه، خانه انس و تعاون شود.

ماه رمضان سرمایه‌ای برای اصلاح امور و بازگشت به خویشتن

خطیب جمعه میبد اهمیت مشاوره در رفع مشکلات خانواده‌ها را خاطرنشان کرد و گفت: امیدواریم ماه رمضان، سرمایه‌ای برای اصلاح امور و بازگشت به خویشتن و تقویت بنیه خانواده باشد و خانواده امروز خانه مقاومت باشد؛ برای اینکه سیل‌های مهاجری که متوجه خانه و جوان و جامعه ماست؛ با روح ایمانی، عاطفه سرشار و آگاهی بالا را معالجه کرد و شهر و استان ما که از سابقه و پیشینه درخشان سلامت و صلابت خانوادگی برخوردار بوده است این امتیاز و مدال پرافتخار را حفظ کرد.

نمایان شدن باطن غرب در غزه با جنایت علیه بشریت

حضرت آیت‌الله اعرافی در محور سوم بیانات شیوای خود به جنایات اسرائیل در قتل‌عام مردم غزه اشاره کرد و گفت: داستان آدم کشی و قتل‌عام در غزه غیرازآنکه جنایت علیه بشریت بود؛ قساوت بی‌نظیری بود که اسرائیل آن را به نمایش گذاشت.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه چیزی که در غزه می‌گذرد باطن غرب است یعنی اینکه هر جا که از ما تسلیم نبینند حتماً همین باطن بروز می‌کند افزود: غزه نمایشگاه بزرگی بود که باطن خبیث امریکا و دشمنان بشریت را نشان داد که حاکمان مستکبر غرب پای منافع سلطه‌جویانه خود ایستاده‌اند تا جایی که قتل‌عام می‌کنند برای اینکه یک غصب را نگه‌دارند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: امت اسلام و جوانان عالم اسلام و کشور ما بدانند؛ ما در برابر یک سلطه و قدرت اهریمنی و شیطانی قرار داریم که باطن آن این است و این باطن در جنگ‌های صلیبی و در اشغال کشورهای اسلامی و در مقابله با هر ملت آزاده، بارها ظهور پیدا کرده است.

مدیر حوزه علمیه کشور اظهار داشت: امروز هم در غزه می‌بینیم بیش از سی هزار نفر را قتل‌عام کرده‌اند؛ بیمارستان‌ها را با خاک یکسان و بچه‌ها را در دامن مادرانشان به شهادت رساندند و فساد برانگیختند برای دفاع از غصبی که غصب در غصب در غصب است.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: در اولین روزها هم بایدن خبیث و دولت امریکا در کنار اسرائیل قرار گرفت و فکر می‌کنند با این هجوم شیطانی و اهریمنی به خواسته‌هایشان نائل می‌شوند اما شما واقعیتی را نشان دادید که هر آدم منصفی در عالم اسلام به شما اعتماد نخواهد کرد.

دولت‌های حقیر و مزدور بیدار شوند

امام‌جمعه میبد گفت: امیدواریم این دولت‌های حقیر و مزدور هم از خواب بیدار و همراه موج خروشان عالم اسلام شوند.

موج غزه اسرائیل را از بین خواهد برد

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حتماً این موج باید اسرائیل را از بین ببرد و عزت و شکوه عالم اسلام را به آن بازگرداند.

وی گفت: به یاری خدا در روز قدس پیشرو، ایران و محور مقاومت و امت اسلام یکپارچه صدای مرگ بر اسرائیل و امریکا سر خواهند داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه سرنوشت غزه، سرنوشت همه آزادی خواهان عالم است اگر بیدار نشوند گفت: آن قساوت برای همه زنان و مردان امت اسلام است اگر مقاوم نباشند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: به فضل خدا، فلسطین، عرب و امت اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت، به یاری خدا و با همه صبوری و شکیبایی در برابر شما خواهند ایستاد و به پیروزی‌های بزرگ نائل خواهند شد.

آبادانی و پیشرفت با مشارکت مردم و روحیه جهادی

امام‌جمعه میبد با قدردانی از خدمات شوری اسلامی شهر و شهردار بر مسائل چیدمان و آبادانی شهر و مناطق روستایی تأکید کرد و گفت: برای اداره شهر ۱۵۰ هزارنفری، هزار میلیارد تومان نیاز است که با یک‌سوم آن این شهر اداره می‌شود و باید بودجه‌ها افزایش، کارشناسی و دقت علمی بالا و با روح جهادی و انقلابی و همکاری مردم در آبادانی شهر و روستا کوشید و به ۲۳ اولویت که به آن تأکید شده است تحقق بخشید.

رونق مساجد و جلسات قرآنی و خانگی

آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی بیانات خود هم گفت: مساجد را محکم نگه‌دارید و جلسات قرآن و خانگی را ارتقا دهید و روحانیون هم تلاش کنند خود را عاشق و خادم مردم نگه‌دارند و از هر چیزی که ایمان و تزلزلی در ایمان مردم به وجود می‌آورد هم پرهیز کنند.

امام‌جمعه میبد میلاد امام مجتبی سلام‌الله‌علیه را تبریک و پیشاپیش شهادت امیرالمؤمنین را تسلیت گفت و افزود: شب‌های قدر ممکن است تکرار نشود و باید از هم‌اکنون خود را پیراسته و آماده ساختن برای رسیدن به قله‌های بلند معنوی در شب‌های قدر کرد.