آیت الله اعرافی؛

جهت گیری اموراقتصادی و مالیاتی افق جدیدی را به روی کشور می گشاید

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در میبد؛ آیت الله اعرافی دردیدار نجف زاده مدیرکل امورمالیات و دهقان منشادی مدیرکل امور اقتصادی که میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی و فرماندار هم حضور داشتند ؛ ارتقاء رویکردها ، سرمایه گذاری و برنامه ریزی صنعتی ، تجاری و خدماتی […]

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در میبد؛ آیت الله اعرافی دردیدار نجف زاده مدیرکل امورمالیات و دهقان منشادی مدیرکل امور اقتصادی که میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی و فرماندار هم حضور داشتند ؛ ارتقاء رویکردها ، سرمایه گذاری و برنامه ریزی صنعتی ، تجاری و خدماتی درحوزه های مختلف اقتصادی در استان را یک ضرورت خواند و گفت : استان یزد با شرایط اقلیمی و سابقه و سرمایه گذاری و استعداد و ظرفیتی که دارد ؛ فراتر از استان می تواند روی کشور اثر بگذارد .
امام جمعه میبد با بیان اینکه حرکت های نخبه گانی، سرمایه گذاری و فعالیت هایی که نخبه گان را به خود جذب کند و فکر های بلند را درخود به کار گیرد ؛ یک مظهر حرکت های دانش بنیان و دانشگاهی است افزود : یزد می تواند بازار علم و فناوری پیشرفته شود که بخشی از کار دست شما مدیران در امور مالیاتی و اقتصادی و دارایی است .
مدیرحوزه های علمیه کشور گفت : آینده دنیا با همه خوبی و بدی ،بر کاکل فناوری خواهد چرخید بنابراین باید نگاهتان حمایت از این حوزه البته در چارچوب وظایف و اختیارات تان باشد .
آیت الله اعرافی با بیان اینکه جهت گیری های شما بعنوان دستگاه اقتصادی و مالیاتی می تواند افق های جدیدی را به روی استان بازکند افزود : باید هم سرمایه ها را نگه داشت و هم نخبه ها را به سمت استان و اقتصاد را با حرکت به سمت صادرات کالاهای مهم تر و فنی تر رشد داد .
عضو مجلس خبرگان رهبری ، حرکت های نو و جدید و ارتقایی را یاری رسانی در استان عنوان کرد و گفت : شما درماموریت ،وظایف و اختیارات هرکدام به تناسب و اختیار ، نگاهتان به حفظ و ارتقا نخبه گان و رویکردهای جدید درصنعت ،تجارت و کشاروزی و عرصه های دیگر باشد .
آیت الله اعرافی مولد سازی را یکی از عرصه های مهم در کشور خواند و با بیان اینکه نگرانیم مصوبات سران قوا در مولد سازی درست عمل نشود اظهارداشت : اگر در عرصه مولد سازی درست عمل شود و مجلس هم خوب نظارت کند می تواند تحول اقتصادی بزرگی را به عمل بیاورد .
مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به برنامه هفتم توسعه بر ارائه نظرات و پیشنهادات مدیران امور مالیاتی و اقتصادی استان تاکید کرد و گفت : نکته نظرات شما که در کف میدان هستید می تواند برای ۵ساله کشور اثر گذار باشد .

وی تصریح کرد : در زمینه فرار مالیات و قاچاق در سالهای اخیر اقدامات خوبی شده است اما اگر مقوله فرار مالیات و قاچاق درسطح کشور حل شود بالای ۵۰ درصد از مشکلات کشور حل می شود .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، خروج سرمایه از استان را خاطرنشان کرد و گفت : باید تدبیر شود تا ارتباط سرمایه گذارها با استان قطع نشود.
محمد دهقان منشادی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این دیدار گفت : وزارت اقتصاد در دوره جدید درحال مولد سازی دارایی های دولت بر مبنای فعالیت ها برای تامین مالی است .
بیش از ۵۰ درصد مردم استان یزد در بازار سرمایه حضور دارند
دهقان منشادی با بیان اینکه دراستان هم با تشکیل ستاد مولد سازی محل های خوبی را برای مولد سازی شناسایی کردیم گفت : با کمک درآمدهای حاصل از این محل ها ، چند پروژه مهم استان درحوزه آب ، آموزش و پرورش،ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی را تامین مالی می کنیم .
وی معافیت های مالیاتی را یکی ازآسیب ها دراین حوزه خواند و گفت :خوشبختانه دربرنامه هفتم ساماندهی مافیت های مالیاتی به صورت ویژه مورد تاکید قرارگرفته است .
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ، یزد را به لحاظ درآمدهای مالیاتی جز۶ استان برتر کشور عنوان کرد و گفت : در حوزه درآمدهای حاصل از مولد سازی هم جایگاه خوبی داریم و با همکاری صنعت بانکداری تمام منابعی که در سیستم بخش خصوصی بوده نزدیک صدرصد تسهیلات پرداخت کردیم .
دهقان منشادی گفت : مشکلی که درصنعت بانکداری وجود دارد این است که بانک های خصوصی علاقه ندارند ؛ منابعی که دراستان جمع می کنند دراستان تسهیلات پرداخت کنند و مسیری برای خروج منابع مالی تبدیل شدند .
وی با بیان اینکه به این فکر افتادیم که تامین مالی را در استان ساده ترکنیم اظهارداشت : تامین مالی از بازار سرمایه را دردستورکار قرار دادیم و قول های خوبی را از مدیران بازار سرمایه دراستان برای تامین مالی پروژه ها گرفتیم .
وی گفت : بیش از ۵۰ درصد مردم یزد در بازار سرمایه کد مالیاتی دارند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر روزانه خرید و فروش انجام می دهند این درحالی است که بنگاه های اقتصادی حضورشان در بازار سرمایه کمرنگتر است و برای حضور پررنگتر آنها برنامه داریم .

دهقان منشادی با اشاره به حوزه صنعت بیمه هم هم گفت : وضعیت استان توسعه یافته است درصنعت بیمه ، رتبه دوم را در پرداخت حق بیمه بعد از استان تهران درکشور داریم اما مشکلی که داریم این است که شرکت های بیمه سرمایه گذاری ها را دراستان انجام ندادند که قرار است تاپایان سال کل مدیران عامل بیمه را دراستان دعوت کنیم تا هرکدام یک پروژه سرمایه گذاری را دراستان کلید بزنند.
وی با اشاره به آخرین آمار رشد اقتصاد استان گفت : رشد اقتصادی استان یزد درسال ۱۴۰۰ ، ۷ و ۵۵ بوده است.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی