تاریخ: ۰:۰۶ :: ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
قطار بهسازی و آسفالت به خیابان امام رسید

مهندس نقوی از آغاز عملیات عمرانی جدول گذاری و آسفالت خیابان امام خمینی خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی شهرداری عملیات عمرانی جدول گذاری و آسفالت خیابان امام خمینی آغاز شده است.

علیرضا نقوی تصریح کرد: به منظور افزایش رفاه شهروندان و تسهیل تردد، عملیات عمرانی جدول گذاری و آسفالت خیابان امام خمینی حد فاصل میدان جوان تا میدان عدالت در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: این طرح عمرانی با هزینه ای بالغ بر هفده میلیارد ریال به طول ۳۶۰۰ متر جدول گذاری و ۲۲ هزار متر مربع بهسازی و آسفالت جهت رفاه شهروندان محترم در حال اجرا میباشد

نظرات کاربران (۱)

  1. شهروند

    با سلام
    ممنون میشوم اگر مطلب زیر رو در سایت و کانال خود انعکاس دهید.
    بازهم قطع درختان چندین ساله، این بار خیابان امام خمینی روبروی تامین اجتماعی
    چهارشنبه ۱۱تیر۹۹ شاهد بریده شدن درخت های کهن سال خیابان امام خمینی حول و حوش تامین اجتماعی بودیم. البته کسی چیزی نگفت، اعتراضی از سوی شهروندی صورت نگرفت، انگار یک امر عادی شده است. آنقدر مشکلات هست که دغدغه فضای سبز نیست، این برای چندمین مرتبه هست که در طول دوره شورای پنجم، درختان معابر و میادین توسط شهرداری میبد قطع میشود و اطلاع رسانی صحیحی هم صورت نمیگیرد. به بهانه اینکه جابجایی درخت مقرون به صرفه نیست و تعریض خیابان یا جدولگذاری مهمتر هست، اما اولا چرا به جای اینکه طرح پارکینگ بر معبر برای صاحبان اراضی حاشیه این خیابان اجرا شود از عرض پیاده رو و با حذف باغچه خیابان را عریض میکنند نمونه اش را در ابتدای خیابان آیت و جنب چاپ نوین و امثالهم مشاهده کردیم که چگونه مالکان آن عقب نشینی لازم را رعایت نکردند و یا حتی جلوتر از ساخت و ساز قبلی خود آمدند.
    شورا و شهرداری توضیح بدهند که جایگزین این درختها در کجا کاشته شده، آیا در جبهه پشت این خیابان فضای سبز و بوستانی جدید احداث شده که نفس شهر را تازه کند؟
    به بهانه تعریض خیابان سنگ جدولهایی که هنوز بعد از چندین سال خیلی مشکلی ندارند تخریب و به جای آن سنگ جدولهایی نصب میشود که به سه سال نرسیده فرسوده میشوند. در زمان اجرا نیز، سنگ جدولها بلند کار گذاشته میشود که موقع سوار شدن به ماشین درب ماشین گیر میکند و به همین دلیل رانندگان ماشین خود را با فاصله از سنگ جدول پارک میکنند که خود باعث ترافیک میشود. اگر شما در سایت و یا نرم افزار گوگل مپ در حالت نمایش خیابانی، سیر و سیاحتی در شهرهای بزرگ دنیا در کشورهای پیشرفته داشته باشید میبینید که در زمینه جدولگذاری معابر به شکلی که در شهر ما کار شده عمل نمیکنند ساده، بدون رنگ آمیزی، با ارتفاع کم، قدمت زیاد، مناسب برای افراد سالمند و معلول،
    متأسفانه در شهر ما یکی از پروژه‌ هایی که هر ساله حداقل چندین مورد از آن انجام میشود جدولگذاری معابر هست که جز اولویتهای مهم نیست. جدولهای فرسوده توسط پیمانکار شهرداری با هزینه بالا جمع‌آوری شده و بعد با هزینه زیادی مجدداً جدولگذاری میشود. می‌بینیم که در بعضی از خیابان‌ ها جدول فرسوده جا گذاشته و در کنار آن جدول جدید نصب میشود مثل خیابان سلمان فارسی و محمودآباد که حتی باعث شد تا عرض خیابان هم کمتر از قبل بشود.
    همچنین در ورودی کوچه‌ ها و ورودی مغازه ها و پارکینگ خانه هایی که در مجاورت این خیابانها هستند عرض مناسب و ارتفاع لازم رعایت نمیشود عرض ورودی کمتر از عرض کوچه شده و یا ورود ماشین به داخل پارکینگ مغازه و یا خانه به سختی انجام میشود با توجه به اختلاف سطحی که به وجود می‌آید.
    متاسفانه داریم خیابان‌ های اصلی شهر را خالی از پوشش گیاهی می‌کنیم و به جای آن پروژه‌های عمرانی را انجام می‌دهیم که خیلی هم ضرورت ندارد.