مردم نگران کمبود ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده مانند الکل نباشند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد گفت: مردم عزیز میبد در مورد کمبود ماسک و برخی از مواد ضد عفونی کننده نگران نباشند و با عمل کردن به ساده ترین توصیه ها، ایمنی و سلامت خود را حفظ کنند.

دکتر مهدی حفیظی در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: استفاده کردن از ماسک به جز موارد خاص مانند شاغلین کادر درمان و بیماران خاص، توصیه نمی شود و افراد عادی اصولا نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

وی با اشاره به این موضوع که تهیه و توزیع ماسک به صورت متمرکز بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفته، افزود: قرار بر این بوده است که محموله ماسک برای میبد ارسال شود که مسئولیت پخش آن بر عهده اورژانس می باشد و اولویت نیز با مراکز بهداشتی و بیمارانی است که در شرایط نیاز قرار دارند.

دکتر حفیظی بیان داشت: این بیماری در ۸۰ درصد افراد به صورت خفیف ظاهر می شود و حتی نیاز به مراجعه به پزشک نیز وجود ندارد و اگر تب این افراد بالاتر از ۳۸ رفت باید با تب‌بر، نسبت به پایین آوردن آن اقدام کنند و استراحت را تا زمان بهبودی و پایین آمدن تبشان ادامه دهند.

وی تصریح کرد: شست و شوی دست ها با آب و صابون و با اصولی که آموزش داده شده و عدم حضور در تجمعات بهترین پیشگیری در برابر ویروس کرونا می باشد و اینکه برخی برای ضد عفونی کردن دست و یا سطوح از الکل استفاده می کنند کار اشتباهی می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میبد ادامه داد: به گندزدایی و میکروب زدایی از سطوح نیز نیازی نیست و تنها در صورتی که بیماری در خانه داشته باشند و به صورت خاص نیازی به میکروب زدایی باشد، باید از محلول وایتکس یک درصد استفاده کنند که به راحتی با افزودن چهار واحد آب به یک واحد وایتکس خریداری شده از بازار تهیه می شود.

وی با اشاره به افزایش شیفت کاری مراکز درمانی میبد برای رفع نگرانی مردم، گفت: استفاده از ماسک مناسب و تعویض زود به زود آن از اصول بهره گرفتن از ماسک است، که در اکثر مواقع رعایت نمی شود و حتی دیده شده که برخی از ماسک های صنعتی نیز استفاده می کنند که اصلا تاثیری ندارد.

دکتر حفیظی با اشاره به اهمیت استفاده از میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین C برای بالا بردن ایمنی بدن، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که مردم عزیز به شایعات و حواشی ایجاد شده توجهی نکنند و فقط سالمندان یا افراد با بیماری های خاص تنفسی، قلبی یا نقص در سیستم ایمنی بدن از حضور در تجمعات و میمانی ها پرهیز کنند و افراد تنها در صورتی که به تنگی نفس دچار شدند به پزشک مراجعه کنند.

.