معاون درمان وزارت بهداشت، شبانه از بخش‌های مختلف بیمارستان های اردکان و میبد بازدید کرد

معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به استان یزد به دلیل گسترش سویه اومیکرون، ضمن شرکت در جلسه اضطراری، از بخش های مختلف بیمارستان های ضیایی اردکان و امام صادق (ع) میبد بازدید کرد و از نزدیک در جریان خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا در این بخشها قرار گرفت.

به گزارش میبدما؛ دکتر سعید کریمی همچنین با پزشکان و پرسنل بخشهای مختلف این بیمارستانها دیدار و از خدمات ایثارگرانه و تلاشهای شبانه روزی آنان در راستای ارائه خدمات به بیماران تقدیر کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت پس از عیادت بیماران بستری و بررسی روند خدمات دهی به ایشان، گفت: با توجه به گسترش سویه اومیکرون، نگرانی از افزایش موارد بستری و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیک سویه اومیکرون در حال افزایش است، افزود: سرایت این سویه شدید بوده و بیمارستان‌های کشور ضمن امادگی کامل، باید دستگاه‌های اکسیژن، ونتیلاتور و همچنین دارو به میزان کافی در دسترس داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به امکانات مطلوب بیمارستان‌های میبد و اردکان تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ کرونایی خواهیم بود.

دکترکریمی بر لزوم اهتمام مردم به واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر اومیکرون با تزریق دوز اول و دوم فقط ۱۰ درصد است، اما دوز سوم سبب می‌شود تا مقاومت در برابر این سویه به ۸۰ درصد برسد.

گفتنی است دکتر میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، دکتر خطیبی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسئولین استانی و دانشگاهی، معاون درمان وزیر بهداشت را در این سفر همراهی کردند.