📷تصاویر/ راه‌اندازی یک تولیدی توسط مددجویان بهزیستی

مددجویان زیرپوشش اداره بهزیستی شهرستان میبد یک شرکت تولید بازی‌های فکری و سیسمونی کودک با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیون ریال و با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۷ راه‌اندازی کردند.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا؛ فرماندار میبد در مراسم افتتاحیه این واحد تولیدی گفت: شاید گاهی وجود یک فرد معلول در خانواده موجب گلایه پدر و مادر از خداوند برای خلقت فرزند معلول عنوان شود، اما همین فرد به جایی می‌رسد که از افتخارهای شهر و کشور محسوب می‌شود.

حسین فلاح یادآور شد: عزت و سربلندی همه انسان‌ها به دست خداست ، به مقام و زیبایی و مال نیست.

وی در ادامه با درخواست از خیرین و مسئولان استان یزد و شهرستان در حمایت از این واحد تولیدی افزود: با توجه به فعالیت های انجام شده از سوی معلولان آن‌هم با امکانات کم به معنی واقعی عامل تقویت روحیه است، آنها باید همین طور ادامه‌دهنده مسیر ارزشمند خود باشند.

فرماندار میبد با تشکر از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان به دلیل قراردادن محل واحد آموزشی عصمتیه محله یخدان به معلولان قول مساعد در همراهی با این واحد تولیدی را داد.

همچنین سرپرست اداره هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی یزد نیز گفت: دست اندرکاران این مجموعه با پشتکاری که داشتند ، نشان دادند که معلولیت محدودیت نیست، امیدواریم بتوانیم شاهد راه اندازی مجموعه‌های دیگری در این راستا باشیم.

اصغر کریمی در ادامه قول مساعد در همراهی بهزیستی با این مجموعه تولیدی داد.

رئیس اداره بهزیستی میبد هم گفت: خودباوری معلولان ستودنی است به خصوص آقای مهدی معصومی که جدا از قهرمان بودن در حوزه ورزش در پرداختن به فعالیت‌های هنری و اشتغال آفرینی و آموزش نیز فعالیت‌های ارزشمندی دارد.

سیدمحسن فلاح افزود: اگر یک معلول با پذیرش معلولیت خود ، سختی را به جان بخرد و با مقاومت و ایستادگی تلاش کند می‌تواند موفق باشد.

وی با بیان اینکه با برداشتن یک گام از سوی معلولان ما ۲ گام در همراهی به سوی آنها خواهیم‌ برداشت ، تصریح کرد: معلولین با حضور و فعالیت در جامعه می‌توانند به سلامتی و روحیه ای شاداب دست یابند.

به گفته قهرمان میبدی تنیس روی میز و از دست‌اندرکاران این مجموعه تولیدی ، این کارگاه متشکل از سه قسمت کارگاه تولیدی خیاطی ، تولیدی لامپ و کارگاه تولیدی عروسک است که به صورت غیرمستقیم برای ۲۰ تا ۲۵ نفر ایجاد اشتغال کرده‌ است.

معصومی هزینه راه اندازی این مجموعه را که فعلا با تهیه لوازم تولید کار از سفارش دهنده فعال است ،حدود ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

وی در مراسم افتتاحیه از مسئولان درخواست حمایت در ارائه تسهیلات کم بهره و واگذاری یک قطعه زمین برای احداث مکان دائمی شرکت و تامین وسایل کار نظیر چرخ خیاطی و.. کرد.

۳ هزار و ۵۰۰ نفر معلول جسمی حرکتی ،ذهنی ، نابینا، ناشنوا و روانی مزمن تحت پوشش اداره بهزیستی میبد هستند.