برگزاری اختتامیه طرح مانا در میبد

رئیس اداره بهزیستی میبد: طرح مانا طرح اجتماع محوری است که اداره بهزیستی آن را در سه محله بیده، رکن آباد و شاه جهان آباد ازاول مرداد ماه تا شهریور به اجرا گذاشت.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فلاح در مراسم اختتامیه طرح مانا در روستای رکن آباد افزود: هدف از اجرای این طرح بررسی مشکلات یک گروه سنی بود که در شهرستان میبد بین سنین پانزده تا ۱۸ سال دختران را دربرمی گرفت.اختتامیه طرح مانا در میبد

وی با بیان اینکه خوشبختانه طرح‌های اجتماع محور ازجمله طرح مانا مورد استقبال قرارگرفت گفت: در طرح مانا تسهیلگر گروه آموزش لازم برای حل مساله را دردستورکار قرار داد و شرکت کنندگان چند مشکل محل را به صورت طرح درآورده و با استفاده از جدول گانت به جمع بندی و حل آن پرداختند.

رئیس بهزیستی میبد افزود:در طرح مانا سه اتفاق مهم یعنی انجام کارگروهی، مطالبه گری و آموزش مهارت زندگی شکل می‌گیرد و باعث می‌شود افراد در این سنین بتوانند مشکلات را به صورت گروهی کشف و حل کنند.

تسهیلگر طرح مانا درشهرستان میبد هم گفت: مجموعا در سه محله شهرستان میبد ۵۰ نفر از دختران پانزده تا ۱۸ سال در طرح مانا شرکت داشتند.

اقبال افزود: خلاء فضای مجازی بین خود و والدینشان، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت بالا بردن سواد رسانه ایی و کارگاه آموزشی مهارت دوست یابی و اعتماد به نفس از جمله موضوعاتی بود که شرکت کنندگان در مورد آن به جمع بندی رسیدند و قرار شد با همکاری شورا و دهیار و هیئت امنای مسجد محلشان آن را انجام دهند.

درپایان از شرکت کنندگان در این طرح تجلیل شد.