برگزاری جلسه بررسی تصادفات اخیر میبد در فرمانداری

فرماندار میبد گفت: با همکاری و هم اندیشی و با در نظر گرفتن اولویت‌ها به جای بحث‌های فرعی و پاس کاری‌ها می‌توان از روی دادن حوادث ترافیکی جلوگیری کرد.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا؛ حسین فلاح روز شنبه در نشستی افزود: پیشگیری از تصادفات به عزم ملی و عمومی نیاز دارد و می‌تواند با اهدای پاداش به کسانی که مسائل ایمنی مانند گذاشتن کلاه ایمنی را رعایت می‌کنند و نیز به معلمان و روحانیون جهت همکاری در فرهنگ‌ سازی مسائل ترافیکی ، توصیه‌های ایمنی از طریق مراکز و برنامه‌های فرهنگی و… دنبال شود.

وی همچنین به نصب سرعت گیرهای مناسب و دوربرگردان‌ها آن گونه که باید باشد ، اشاره کرد و تصریح کرد : با برنامه‌ریزی و عملیاتی‌ترکار کردن می‌توان ازوقوع حوادث جلوگیری وکسی را متهم نکرد.

فرماندار میبد ادامه داد: آموزش و پرورش و روحانیت می‌توانند به صورت ویژه در ارتباط با پیشگیری از حوادث ترافیکی همکاری داشته باشند ، همچنین به شکل‌های گوناگون مانند طرح پرسش های «آیا می‌دانیدها » و فرهنگ سازی به شیوه های دیگرمی توان حرکتی جامع و کامل را در این حوزه شکل داد.

دادستان میبد نیز گفت: اجرایی کردن مصوبه‌ها اهمیت دارد و باید با اعمال نظر کارشناسی اجرایی نشدن مصوبه‌ها را مورد پیگیری قرار داد و همچنین با تخلفات ترافیکی که البته در حال حاضر به صورت مجازات‌های جایگزین دنبال می‌شود ، برخورد کرد.

علی باقرپوربه تخلف رانندگی بدون گواهینامه که در ۷۰ درصد تصادفات دیده می‌شود هم اشاره کرد که باید افراد متخلف را با فراهم کردن ساز و کارها و اطلاع‌رسانی از قبل مجازات کرد.

شهردارمیبد هم گفت: ارائه آمار و اطلاع رسانی و آموزش با همکاری همه ادارات و ارگان‌ها برای نصب بنرها در پیشگیری از حوادث رانندگی اهمیت دارد.

علیرضا نقوی به اعمال قانون در مورد جرائم ترافیکی و رانندگی نظیرعدم استفاده از کلاه ایمنی و نیز به جاده های خراب شده به دنبال اجرای پروژه فاضلاب اشاره کرد که باید مورد توجه قرارگیرد.

رئیس پلیس راهور میبد نیز دراین نشست استفاده از موتورهای برقی که سرعتی بالا دارند و نیاز به گواهینامه با توجه به قانون و بر اساس میزان مصرف بنزین ندارند ، اشاره کرد که برای بچه‌های کم سن و سال تهیه می‌شود و این موضوع واقعا معضل و خطرسازمی باشد.

محمد حسین دهقانی افزود: با شروع سال تحصیلی و نبود زیرساخت‌ها ، عدم توان استفاده از وسیله شخصی و کمبود مینی‌بوس استفاده از موتور سیکلت رایج است و حتی در مدارس نیز برای موتورها سایبان درست می کنند.