در ناحیه صنعتی دو میبد هیچ واحد آلاینده مستقر نخواهد بود

سید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد در نشست با اصحاب رسانه شهرستان گفت: آلایندگی‌های صنعتی در منطقه به یک مطالبه مردمی تبدیل‌شده است.

به گزارش میبدما؛ سجادی پور بابیان اینکه با تأکید استاندار، دیگر مجوز احداث صنایع آلاینده در منطقه دشت یزد اردکان صادر نخواهد شد گفت: باید پهنه صنایع آلاینده و پاک باید از هم جدا باشد و ما در ناحیه دو میبد هیچ واحد آلاینده مستقر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: صنایع آلاینده نیاز به‌روزرسانی سیستم‌های کاهش آلایندگی دارد که صاحبان صنایع در این راستا عزم جدی دارند و برای استقرار صنایع جدید هم باید صاحبان سرمایه را به سمت صنایع پاک هدایت کرد.

سرپرست فرمانداری میبد بابیان اینکه صنعتگران در حوزه سلامت، مذهبی و آموزشی و کمک به اقشار کم‌درآمد کارهای بزرگی کرده‌اند گفت: در حوزه سلامت اجتماعی و نشاط غفلت شده است و می‌توان بخشی از صنعتگران را به سمت ایجاد فضای سبز و نشاط اجتماعی و ایجاد پارک‌های کوهستانی و غیره سوق داد.

سجادی پور توسعه پایدار را در سایه همدلی مسئولین تمام دستگاه‌ها خواند و گفت: اینکه همه نگاهشان به صنعت و آسیب‌های آن‌ها باشد درست نیست و باید ظرفیت‌های منحصربه‌فرد میبد را درزمینهٔ صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و تاریخی به‌صورت جامع دید و با ایجاد فضاهای مناسب گردشگری، توان نگه‌داشتن گردشگر در شهر را داشت.

وی افزود: معرفی زیلو و سفال به‌عنوان برند شهرستان میبد در شرایط گذر مسافر و گردشگر امکان‌پذیر نیست و باید ظرفیت‌هایی چون بیت آیت‌الله حائری و شخصیت رشیدالدین میبدی که کمتر از حافظ و سعدی شیراز نیستند را در سطح ملی معرفی کرد.

توجه به بهره‌وری مناسب از آب، توسعه گیاهان دارویی و کم آب خواه و دامداری‌های دام سبک و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، بهره‌گیری از نقش رسانه در توسعه همه‌جانبه شهرستان، استفاده از سرمایه‌های انسانی خلاق، خوش‌فکر و تحصیل‌کرده در حوزه‌های اشتغال، صنعت و اقتصاد، مدیریت مهاجرت از دیگر مباحث سرپرست فرمانداری میبد در این نشست بود.

در ابتدای این نشست هم خبرنگاران دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.