هیئت‌های عزاداری از اقدامات مجرمانه پرهیز کنند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد گفت: برخی اقدامات و ناهنجاری‌ها در ماه محرم می‌تواند واجد عنوان مجرمانه و در نتیجه تحت تعقیب قرار گرفتن مرتکب آن باشد.

به گزارش میبدما؛ علی باقرپور در گفت‌وگو با نارین‌خبر با اشاره به درپیش بودن ماه محرم، اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در ماه محرم به عنوان جرم مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، اقدام علیه بهداشت عمومی جامعه از طریق ذبح احشام در انظار عمومی، اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و مسیرهای عزاداری است.

وی ضمن هشدار درخصوص تبعات منفی این نوع اقدامات و همچنین امکان انتقال بیماری‌های ناشی از کشتار غیربهداشتی دام افزود: ریختن خون در معابر، مهم‌ترین عامل برای رشد عوامل مختلف میکروبی و انواع بیماری‌ها و مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی است.

باقرپور همچنین بیان داشت: ذبح دام در جلوی چشم مردم و بخصوص در انظار زنان و کودکان به لحاظ روحی نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه برخی اقدامات و ناهنجاری‌ها در ماه محرم می‌تواند واجد عنوان مجرمانه و در نتیجه تحت تعقیب قرار گرفتن مرتکب آن باشد، تاکید کرد: سوابق دلالت بر آن دارد که مردم فهیم و متدین و حسینی شهرستان میبد از این جهت همکاری لازم با مراجع نظارتی داشته و ان‌شاءالله عزیزانی که سنت حسنه نذر را مدنظر دارند با انتقال آن به محل های تعیین شده در کاهش تبعات منفی ناشی از آن نیز مساعدت خواهند داشت.

وی در ادامه به موضوع سد معابر عمومی و انسداد بی‌دلیل مسیرهای شهری اشاره کرد و گفت: مسئولان هیئت‌های عزاداری سعی کنند حتی‌المقدور از مسدودشدن خیابان‌های اصلی جلوگیری بعمل آورده و ضمن همکاری کامل با عوامل انتظامی شهرستان، عزاداران را به داخل حسینیه‌ها و اماکن مشخص شده هدایت کنند تا خدای نکرده هنگام حوادث در عبور و مرور وسایل نقلیه بخصوص خودروهای امدادی و اورژانس خللی وارد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در پایان با بیان این که پیگیری این موارد از انتظارات مردم و در جهت رعایت قانون خواهد بود اعلام داشت دستگاه‌های اجرایی و امنیتی و قضایی شهرستان نیز در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری حسینی در کنار مردم خواهند بود.